پرسپولیس بازگشت تلخی به لیگ قهرمانان آسیا داشت و در خانه الاتحاد عربستان تن به شکست 3 بر یک داد.

فوتبال - پرسپولیس

 پیش از این، شکست‌های سنگین پرسپولیس در تورنمنت دوستانه دبی زنگ خطر را برای دایی به صدا درآورده بود و تا حدودی قابل پیش‌بینی بود که گروه بازیکنان پرسپولیس از نظر تجربه و کیفیت فنی به‌سختی بتوانند با تیم‌های آماده قاره مقابله کنند.
بازی با برتری الاتحاد شروع شد و این تیم در دقیقه 13 به گل رسید؛ درحالی‌که قبل از آن چند فرصت خوب دیگر را از دست داده بود. زننده این گل ضیایا، مهاجم خطرناک الجزایری بود که دایی قبل از بازی تاکید کرده بود برای مهار او برنامه دارد. در صحنه گل، سپهر حیدری تقریبا از روی خط نیمه اقدام به آفسایدگیری کرد تا ضیایا با رحمان احمدی تک به تک شود و دروازه را بدون دردسر باز کند. دایی پس از شکست سنگین تیمش مقابل صبای قم که منجر به استعفای او هم شد، تاکید کرد که در تمرینات هرگز از مدافعانش نخواسته آفسایدگیری کنند. البته مخاطب دایی در آن بازی شیث رضایی بود که هنوز در ترکیب این تیم قرار داشت.

خط دفاع پرسپولیس در بازی مقابل الاتحاد و در غیاب شیث هم بارها آفسایدگیری کرد، درحالی‌که دایی یک بار دیگر تاکید کرد که این خواسته او نبوده است:« ما در تمریناتمان به هیچ وجه چنین چیزی را کار نکرده بودیم و چنین چیزی را از بازیکنانم نخواسته بودم.»

پرسپولیس قبل از پایان نیمه اول و با ضربه ایستگاهی سنگین مازیار زارع که با برخورد به سر مدافع میزبان منحرف شد، به گل تساوی رسید ولی الاتحاد در بازگشت از رختکن خیلی زود با پنالتی محمد نور دوباره پیش افتاد. این پنالتی به‌دلیل خطای رحمان احمدی روی مهاجم الاتحاد اعلام شد. بعد از این گل پرسپولیس بهترین فرصتش را توسط غلامرضا رضایی از دست داد و البته در یک صحنه هم پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند. ضیایا اما در دقیقه 76 با زدن گل سوم، برد الاتحاد را تضمین کرد.

آفسایدگیری

دایی درباره جریان بازی گفت: «بازی سختی بود. ما در نیمه اول خوب نبودیم و الاتحاد بهتر از ما بود. نیمه دوم را هم خوب شروع نکردیم و در اثر یک خطا، پنالتی دادیم و گل دوم را هم دریافت کردیم. بعد از این گل فشار زیادی آوردیم و موقعیت‌های خوبی هم داشتیم که متأسفانه از آنها استفاده نکردیم. در همین نیمه یک پنالتی مسلم را هم برای ما نگرفتند که می‌توانست در نتیجه بازی مؤثر باشد.»

محمد پنجعلی، کاپیتان سابق پرسپولیس هم با توجه به ضعف دفاع پرسپولیس در این بازی، آفسایدگیری را بزرگ‌ترین اشتباه مدافعان این تیم می‌داند؛ «فکر می‌کنم الاتحاد در این دیدار خیلی خوب بازی کرد و حتی پس از اینکه گل سوم را به پرسپولیس زد، از جلو پرسپولیس را پرس می‌کرد. بزرگ‌ترین اشتباه پرسپولیس در این بازی آفساید‌گیری بود، چرا که آفسایدگیری یک ریسک است و هر موقعی نباید آن‌را انجام داد. تنها زمانی می‌توان از این حربه استفاده کرد که تیم با اختلاف 2 گل جلو است. در کل به‌نظر من پرسپولیس در این بازی تیم نبود و بازیکنان هم روحیه خوبی نداشتند. پاس اشتباه در بازی تیم زیاد دیده می‌شد.»

شکایت از داوری

علی دایی بعد از بازی گلایه‌ای از داوری نداشت و گفت: «به‌نظرم داوری در نتیجه بازی، تأثیر آنچنانی نداشت‌ هرچند یک پنالتی را برای ما نگرفت. غیر از آن صحنه، داوری مشکلی نداشت و ما خودمان بد کار کردیم.»

با وجود این روز گذشته خبر رسید که باشگاه پرسپولیس در انتقاد از قضاوت سوبخیدین در این بازی به AFC شکایت کرده است. در نامه باشگاه پرسپولیس آمده است:«در دقیقه 52 دیدار تیم‌های پرسپولیس و الاتحاد درحالی‌که بازی روند خوبی را طی می‌کرد، روی هادی نوروزی بازیکن شماره 24 تیم پرسپولیس در محوطه جریمه الاتحاد توسط مدافع میزبان خطای پنالتی اتفاق افتاد که داور مالزیایی این مسابقه به‌راحتی از این صحنه چشم‌پوشی کرد و این عمل باعث شد تا در نتیجه و روند بازی تغییر حاصل شود و یک پنالتی واضح برای تیم پرسپولیس محو گردد. بر همین اساس، از آنجایی که تصمیم این داور مالزیایی در نتیجه بازی تاثیرگذار بوده، لذا باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تقاضا دارد که این موضوع به‌طور جدی مورد بررسی کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته داوران این کنفدراسیون قرار گیرد.»

کد خبر 129712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز