سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: چای برای رفع خستگی مفید بوده و آرام‌بخش، ضد آلزایمر و شل کننده ماهیچه‌های قلب است.

چای

 محمد صالحی سورمقی در گفت‌وگو با فارس، افزود: چای یکی از گیاهانی است که در شمال کشور کشت شده و به اشکال متفاوت تهیه می‌شود.

وی گفت: زمانی که گیاه چای برداشت می‌‌شود، اگر به طور سریع خشک شود، چای سبز تولید می‌شود و اگر مدت زمانی آن را قرار دهند تا عملیات تخمیر بر روی آن انجام شود و سپس به آرامی خشک شود، چای سیاه تولید می‌شود.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: چای سیاه بیش از 50 خاصیت دارد که به طور علمی به اثبات رسیده است.

صالحی سورمقی گفت: مصرف چای موجب آرامش و رفع خستگی می‌شود و ضد ویروس، ضد آلزایمر و شل کننده ماهیچه‌های قلب است و به دلیل اینکه کافئین چای سریع جذب خون می‌شود بیشتر به عنوان ماده‌ آرام‌بخش مصرف می‌شود.

وی افزود: چای اگر خوب دم کشیده باشد، اثر بخشی بسیار زیادی دارد ولی اگر به خوبی دم نکشیده باشد یا اینکه جوشیده باشد اثرات درمانی خود را از دست می‌دهد.[آشنایی با خواص انواع چای]

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یک چای دم کشیده دارای رنگ نارنجی است و مصرف چای تازه دم می‌تواند، سردردهای ناشی از کار روزانه یا خستگی را از بین ببرد.

کد خبر 127702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز