همشهری آنلاین: یک متخصص گیاهان دارویی در دانشکده داروسازی زنجان با اشاره به خواص نوشیدن چای به‌ ویژه چای سبز‌، گفت: آنتی‌اکسیدان موجود در این نوشیدنی مفید یک نوع خاصیت ضدسرطان به شمار می‌رود. همچنین چای موجب افزایش طول عمر و کاهش چین و چروک پوست می‌شود.

چای

 دکتر علیرضا یزدی‌نژاد در گفت وگو با ایسنا، چای را به دلیل داشتن ترکیبات فلوئور، نوعی دهان‌‌شویه گیاهی موثر در جهت استحکام دندان‌ها عنوان کرد و افزود: این خاصیت در صورتی است که به‌ همراه چای از قند و یا سایر شیرینی‌جات استفاده نشود.

وی همچنین خاصیت ضد باکتری چای را از دیگر خواص قابل توجه در راستای جلوگیری از ابتلا به انواع عفونت‌های دهان و دندان دانست.

معاون آموزشی دانشکده داروسازی زنجان، تئوبرومین موجود در چای را عامل افزاینده ادرار بدن عنوان کرد و افزود: این موضوع در افرادی که دارای مشکل کلیه هستند موجب تحلیل سنگ کلیه می‌شود.[آشنایی با خواص انواع چای]

وی ترکیب اگزالات چای را عامل تشکیل‌ دهنده سنگ‌های کلیه برشمرد و ادامه داد: این خاصیت در چای پررنگ تشدید می‌شود.

این متخصص گیاهان دارویی منع مصرف چای در افراد مبتلا به آسم، بیماران قلبی و افراد دارای مشکلات عصبی را ناشی از ترکیبات نئوفیلین آن دانست و تصریح کرد: نئوفیلین موجود در چای با تحریک سیستم عصبی موجب بی‌خوابی، لرزش دست‌ها، تپش قلب و افزایش فشار‌خون می‌شود.

یزدی‌نژاد همچنین افزود: ترکیبات نئوفیلین چای موجب باز شدن مجاری تنفسی و ترشح خلط می‌شود.

وی در پایان مصرف سه لیوان چای کم رنگ را در روز موجب بهره‌مندی از خواص آن دانست.

کد خبر 127606
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز