یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده مردم بابلسر با اعلام اینکه وزیر ورزش و جوانان هفته آینده معرفی خواهد شد گفت: تصور می‌کنم رئیس جمهور گزینه مورد نظر را برای وزارت انتخاب کرده و قصد انتخاب سرپرست برای این وزارتخانه تازه تاسیس را ندارد.

sport

مقداد نجف نژاد در گفتگو  با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: گزینه نهایی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان با همفکری و تعامل بین مجلس و دولت انتخاب خواهد شد چرا که هدف مجلس تقویت مدیریت ورزش کشور است و تشکیل این وزارتخانه را در جهت افزایش نظارت و اعتبارات به نفع و صلاح ورزش می‌داند.

وی در خصوص گزینه‌های مطرح شده برای تصدی پست وزارت ورزش اظهار داشت: مجلس در این زمینه موضع بی طرف دارد و اساسا شان مجلس بالاتر از این است که در این زمینه به رایزنی بپردازد. به اعتقاد من گزینه‌ای که بتواند تعامل لازم بین مجلس و دولت را ایجاد کند برای تصدی پست وزارت ورزش مورد تایید نمایندگان مجلس خواهد بود.

نماینده مردم بابلسر اضافه کرد: البته رئیس سازمان تربیت بدنی به دلیل تصدی این مسئولیت از بخت بیشتری برای وزارت ورزش برخوردار است ضمن اینکه ایشان کارنامه نسبتا موفقی داشتند و عایداتش برای ورزش قابل قبول بوده است.

نجف نژاد در پاسخ به این سئوال که حضور مدیر ورزشی تا چه اندازه برای وزارت ورزش مناسب است، اظهار داشت: بنده اعتقادی دارم اگر وزیر ورزش از بین مدیران ورزشی باشد به نفع ورزش کشور است چرا که از مشکلات و تنگناهای آن شناخت کافی دارد این شناخت می‌تواند به او در برنامه ریزی و راهبرد ورزش کشور کمک کند.

وی ادامه داد: البته به اعتقاد من مهمتر از ورزشی بودن وزیر ورزش، مدیر بودن او و آشنایی‌اش با اصول مدیریت است تا بتواند وضعیت ورزش کشور را به خوبی سامان دهی کند و بر عملکرد دستگاه‌های تحت امر خود نظارت کافی داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: وزیر ورزش باید بتواند تعامل و ارتباط مناسب و دوجانبه‌ای بین مجلس و دولت ایجاد کند و در چارچوب اهداف همگانی و قهرمانی ورزش کشور گام بردارد و به سامان دهی ورزش بپردازد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دوازدهم دی ماه گذشته با 141 رای به طرح تاسیس وزارت ورزش و جوانان رای دادند. پس ازتایید این طرح از سوی شورای نگهبان رئیس جمهور ظرف 23 روزمهلت دارد تا سرپرست یا وزیر ورزش را معرفی کند.

کد خبر 127536
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز