همشهری آنلاین: وزیر دفاع در مورد زمان پرتاب ماهواره‌های ایران از جمله ماهواره فجر گفت: خود ماهواره‌ها آماده شده است ولی در مورد زمان پرتاب آن بعدا تصمیم‌گیری می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی صبح امروز شنبه در حاشیه مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در دهه فجر از سوی این وزارتخانه چه پروژه‌هایی افتتاح می‌شود، گفت: برخی از پروژه‌های فضایی، برخی پروژه‌های الکترونیکی، برخی از محصولات دفاعی و موشکی را در این ایام افتتاح می‌کنیم.

وحیدی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره ارزیابی از اظهارات وزیر دفاع انگلیس در مورد این‌که ایران تا سال 2015 به بمب اتمی دسترسی پیدا می‌کند، گفت: این‌ها مرتبا حرف‌های مختلفی زده‌اند. یک موقع گفتند ایران سال 2001 به بمب اتم دست پیدا می‌کند، یکبار گفتند 2006 ، یکبار دیگر گفتند 2009 یکبار دیگر نیز گفتند 2011، حال نیز می‌گویند 2015 و می‌بینیم که حرف‌های مختلفی می‌زنند.

وزیر دفاع با بیان این‌که حرف‌های آن‌ها بی‌پایه و بی‌اساس است، تصریح کرد: در واقع این حرف‌ها فقط یک طراحی سیاسی و روانی است و طراحی واقعی نیست.

وی ادامه داد: آن‌ها دچار مشکل شده‌اند، بعد از این‌که حرف‌های مختلف زدند و دیدند که به نتیجه نمی‌رسند و از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران نیز مسیر خود را دنبال می‌کند با بیان این‌که ایران، سال 2015 به بمب اتم می‌رسد خواستند که فرصت بخرند تا اگر از آن‌ها سوال کردند که چرا ایران بمب‌اش را امتحان نکرده و این اتفاق نیفتاده بگویند تا 2015 وقت داریم.

وحیدی در ادامه عنوان کرد: از طرف دیگر آن‌ها می‌خواهند پاسخگوی دستگاه‌های اطلاعاتی خودشان نیز باشند چون دستگاه‌های اطلاعاتی آن‌ها اعلام کردند که ایران دنبال بمب اتم است.

وی تاکید کرد: آنها برای رفع تناقضی که به آن دچار شده‌اند چاره را این دیدند که فعلا مساله را عقب بیندازند و بگویند تا 2015، تا چاره‌ای برای این تناقض‌شان پیدا کنند.

وزیر دفاع همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تمهیدات امنیتی نیروگاه بوشهر گفت: تمهیدات امنیتی نیروگاه بوشهر خوب، مناسب و کافی است و خود نیروگاه در درون خود از امنیت خاص خود برخوردار است، آنها می‌خواستند سوخت به این نیروگاه نرسد، اما وقتی که سوخت رسید هر عملی علیه نیروگاه آثار سویی علیه خود آنها خواهد داشت.

وحیدی تاکید کرد: نیروگاه در درون خودش امنیت خاص خودش را دارد و امنیت بیرونی آن نیز امنیت خوبی است.

 

 

کد خبر 127369
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز