گروه شهری: شورای شهر تهران روز سه‌شنبه گذشته با ارائه یک طرح دوفوریتی شهرداری تهران را ملزم به تملک و بازسازی منزل مرحوم آیت‌الله بهبهانی کرد.

شورای شهر

شورای شهر همچنین طی پیشنهادی از دولت خواست تا قیمت گاز طبیعی سی ان جی مورد نیاز خودروهای عمومی (میدل باس، مینی بوس، اتوبوس و تاکسی ) را به‌گونه‌ای تعیین کند که از قیمت بنزین و گازوئیل ارزان‌تر باشد.به گفته خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در حال حاضر ارزان‌تر بودن قیمت گازوئیل نسبت به سوخت سی ان جی و استهلاک بالای خودروهای سی ان جی سوز و هزینه‌های مرتبط با آن انگیزه کاذب گازوئیل سوز کردن اتوبوس‌ها را درمیان صاحبان اینگونه وسایل نقلیه به‌وجود آورده است.

وی تاکید کرد: شورای شهر در پیشنهادخود از دولت خواسته است با کاهش قیمت سوخت سی ان جی به نوعی از تمایل صاحبان وسایل نقلیه به استفاده از سوخت بنزین و گازوئیل بکاهد. سخنگوی شورای شهر همچنین از بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه ارزش واگذاری امتیاز تراکم و تعرفه تغییر کاربری ساختمان و پارکینگ سخن گفت و افزود: مازاد تراکم پایه، تغییر کاربری و عوارض پارکینگ در سال آینده11.5 درصد نسبت به سال 84 افزایش یافت.

وی ضمن تاکید براین که 80 درصد منابع درآمدی شهرداری تهران از همین ناحیه تامین می‌شود، گفت: از سال 84 تا‌کنون به‌مدت 5 سال این عوارض تغییر نداشته اما با توجه به طرح هدفمندی یارانه‌ها سعی شد به این وسیله جبران افزایش هزینه‌های شهرداری شود بنا براین سخنگوی شورای شهر تاکید کرد، ‌قرار نیست از این بابت شهرداری تهران مازاد درآمدی داشته باشد.

تصویب نرخ پیشنهادی انواع مجوزهای ورود به طرح ترافیک

شورای اسلامی شهر تهران در سیصدو پنجاه و یکمین جلسه خود نرخ پیشنهادی انواع مجوزهای ورود به طرح ترافیک را به تصویب رساند. به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، مصوبه شورای شهر ملاک پیشنهاد به شورای‌عالی ترافیک است تا براین اساس نرخ نهایی توسط این شورا تعیین شود.

به گزارش همشهری سه‌شنبه گذشته شورای شهر تصویب کرد که آرم ترافیک برای جانبازان 70 درصد به بالا همانند سال 89 همچنان رایگان باشد.علاوه براین، جانبازان 35 تا 70 درصد، معلولان، بیماران خاص و خبرنگاران نیز همانند سال گذشته همان 25 هزارتومان را برای خرید مجوز طرح ترافیک می‌پردازند.

این رقم برای خودروهای مورد استفاده جهت حمل‌ونقل عمومی مسافر و بار همچون تاکسی تلفنی، مینی‌بوس، اتوبوس و وانت‌بار با 5هزار تومان افزایش به 20هزار تومان رسید. و اما نرخ مجوز ورود به طرح ترافیک برای اشخاص حقیقی واجد شرایط و خودروهای دولتی پلاک قرمز الف نسبت به سال گذشته با یکصد هزار تومان افزایش مواجه شد و به 500 هزار تومان رسید. این رقم برای خودروهای دولتی با پلاک شخصی و نهادهای عمومی غیردولتی نیز با 50 هزار تومان افزایش از 600 به 650 هزار تومان رسید.

سخنگوی شورای شهر همچنین ادامه داد: شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و حقوقی برای دریافت مجوز ورود به طرح ترافیک به جای یک میلیون باید یک میلیون و 200 هزار تومان بپردازند.علاوه براین کارت کامیون دوماهه عادی 200 هزارتومان، کارت کامیون دو ماهه شناور 250 هزار تومان، کارت شناور سهمیه‌بگیران یک میلیون و 200هزارتومان و کارت شناور سایر متقاضیان 2میلیون و 400 هزار تومان درنظر گرفته شده است.

بنا براین گزارش، دانشجو در بخش دیگری از اظهاراتش به مجوز‌های روزانه طرح ترافیک اشاره کرد و در این باره گفت: مجوز روزانه ورود به طرح ترافیک 10هزار تومان، هفتگی 60 هزار تومان، نرخ صدور المثنی 25 هزار تومان و نرخ تعویض آرم 5 درصد نسبت به قیمت پایه است و در واقع در این بخش افزایشی نداشتیم.

و اما بر خلاف سال گذشته مدیرانی که به‌دلیل واقع شدن محل کارشان درمحدوده طرح کارت رایگان دریافت می‌کردند امسال باید 500 هزار تومان بپردازند. سخنگوی شورای شهر همچنین از تصویب تبصره‌ای سخن گفت که هدف آن جمع‌آوری کارت‌های شناور است. براین اساس افراد واجد شرایطی که سال 89 کارت شناور در یافت کردند برای سال 90 می‌توانند به ازای هر کارت 2برچسب تردد دریافت کنند.

علاوه براین، دانشجو از ثبات نرخ صدور المثنی و تعویض آرم طرح ترافیک برای سال آینده سخن گفت و ادامه داد: مطابق با مصوبه شورای شهر چنانچه خودرویی بدون دریافت مجوز به محدوده طرح ترافیک وارد شود، ضمن ثبت شماره خودروی متخلف در سیستم، چنانچه تا 24 ساعت نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند علاوه بر اینکه برگ جریمه برایش صادر می‌شود نرخ جریمه‌اش نیز به دو برابر افزایش می‌یابد.

همچنین بر ا ساس مصوبه شورای شهر تهران کلیه درآمدهای حاصل از اخذ عوارض در اختیار سازمان حمل‌ونقل و ترافیک قرار خواهد گرفت تا صرف بهبود وضع ترافیک شهر تهران شود.

کد خبر 127263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز