سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

یک مقام مسئول با تشریح مشکلات پیش روی جایگاه‌های CNG از خرید و فروش برچسب انرژی خودروهای دوگانه‌سوز در بازار آزاد خبر داد و گفت:

سی ان جی

دولت، توسعه صنعت سی‌ان‌جی را متوقف کرده است. به گزارش مهر، اردشیر دادرس گفت: مطابق مطالعات انجام گرفته با در نظر گرفتن ارزش افزوده زمین برای ساخت هر جایگاه سی‌ان‌جی به حدود یک میلیارد و 250 میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز است. وی تصریح کرد: تاکنون دولت بیش از 3 میلیارد دلار برای ساخت و توسعه صنعت سی‌ان‌جی سرمایه‌گذاری کرده است اما به‌دلیل حفظ سهم 25 درصدی این حامل انرژی در سبد سوخت عملا توسعه صنعت سی‌ان‌جی متوقف شده‌است. دادرس در تشریح مهم‌ترین چالش‌های پیش‌رو برای توسعه صنعت سی‌ان‌جی و به‌ویژه فعالیت جایگاه‌های گاز را محاسبه مالیات برارزش افزوده در نرخ کارمزد جایگاه‌داران عنوان کرد و افزود:

هم‌اکنون به ازای فروش هر یک متر مکعب سی‌ان‌جی حدود 40‌تومان کارمزد به جایگاه‌داران پرداخت می‌شود که با در نظر گرفتن سهم 10 درصدی مالیات بر ارزش افزوده عملا کارمزد جایگاه‌داران به 30 تومان کاهش می‌یابد. وی در ادامه با یادآوری اینکه پیش‌تر در ستاد هدفمندی یارانه‌ها مقرر شده بود تعرفه برق جایگاه‌داران سی‌ان‌جی به‌صورت کم بار محاسبه شود بیان کرد: اما عملا وزارت نیرو و توانیر از اجرای این مصوبه قانونی ستاد هدفمندی یارانه‌ها خودداری می‌کنند.

او با اشاره به کسری 800 جایگاه سی‌ان‌جی برای کاهش زمان سوختگیری خودروهای گازسوز در مورد تدوین بسته حمایتی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها توضیح داد: از تدوین و ابلاغ این بسته حمایتی برای جایگاه‌داران سی‌ان‌جی اطلاعی ندارم. رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی همچنین در مورد طرح جدید دولت مبنی بر صدور برچسب انرژی برای خودروهای دوگانه‌سوز بیان کرد: اجرای برچسب انرژی و ایمنی برای خودروهای دوگانه‌سوز دارای ضوابط و چارچوب‌های قانونی نیست؛ به‌طوری که حتی در برخی از مناطق شهرها برچسب انرژی بین دلالان و واسطه‌ها خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 139577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز