همشهری آنلاین: حـدود 500 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به سرمایه‌گذاران جایگاه‌های CNG پرداخت می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور عصر امـروز در نشست خبری بـا خبرنگاران استان مرکزی در پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: این تسهیلات بـرای تـامین هزینه‌های کمپرسورها و سیلندرها این جایگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

علیرضا ضیغمی افزود: در کلانشهرها که قیمت زمین بیشتر است هزینه‌های ساخت جایگاه هم به سرمایه گذاران و یا شهرداری ها پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه 22 درصد از خودروهای کشور دوگانه سوز است افزود: هم اکنون 2 میلیون خودرو بـه سوخت CNG مجهز شده است کـه نقش مهمی در کاهش مصرف بنزین دارد.

وی از فعالیت هزار و 300 جایگاه سوخت CNG در کشور خبر داد و گفت: این تعداد جایگاه تا پایان سال به هزار و 800 جایگاه افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور از کاهش مصرف روزانه 2 میلیون لیتر بنزین در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و افـزود: میـزان مصرف بنزین از 65 میلیون لیتر در روز طی سه ماهه نخست پارسال بـه 63 میلیون لیتر کاهش یافته است.

ضیغمی گفت: در صورتی کـه طرح سهمیه بنزین در کشور اجرا نمی شد این میزان اکنون بـه روزانه 100 میلیون لیتر بنزین افزایش می یافت. 

کد خبر 110369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز