همشهری آنلاین: رئیس قوه‌ قضاییه با بیان این‌که امام راحل همواره بر اهمیت امر قضا تاکید داشتند، گفت: نمی‌توانیم بگوییم امروز قضای اسلامی، تمام منویات ایشان را عمل کرده ولی بحمدالله راه تعالی را طی کرده است.

 به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی پس از تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان این‌که ما همه وامدار امام راحل (ره) هستیم، اظهار کرد: بر خود واجب می‌بینیم که برای عرض ادب به این‌جا آمده و زیارت کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: کاری که امام خمینی (ره) در جهان بشری انجام دادند، راه جدیدی در دنیای سراسر جهل ایجاد کرد و اسلام را به عنوان راه نو مطرح کردند و ما همیشه باید این چراغ فروزان را روشن و روشن‌تر نگه داشته و از مردمی که حامی انقلاب بودند، سپاسگزار باشیم.

 رئیس قوه‌ قضاییه، بازسازی قضای اسلامی را یکی از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: بسیاری از قوانین قبل از انقلاب در بحث قضا، گرفته شده از آرای حقوقدانان غربی بود و از قوانین غربی اخذ شده بود. امام خمینی (ره) با مباحثی که ایجاد کردند حوزه‌های علمیه را فعال کرده و با فرمایش امام (ره) و پی‌گیری‌های شهید بهشتی راه جدیدی در قوه‌ قضاییه جمهوری اسلامی ایران باز شد.

 آملی لاریجانی با اشاره به این‌که امام راحل همواره بر اهمیت امر قضا تاکید داشتند، ادامه داد: نگاه ایشان نگاه وسیعی بود و ما نمی‌توانیم بگوییم امروز قضای اسلامی، تمام منویات ایشان را عمل کرده ولی بحمدالله راه تعالی را طی کرده است. امیدواریم با انفاس قدسی امام (ره) راه نشان داده شده را ادامه دهیم.

کد خبر 127128
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز