گروه شهری: بودجه سال90 شهرداری تهران به‌طور غیررسمی از سوی شهرداری تهران تقدیم شورای شهر شد.

به گفته خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر، بودجه شهرداری تهران زمانی به‌طور رسمی در دستورکار شورای شهر قرار می‌گیرد که شهردار تهران شخصا لایحه بودجه را برای تصویب به شورای شهر ارائه کند. وی از تصمیم جدید شورای شهر برای بررسی لایحه بودجه به‌صورت غیرعلنی سخن گفت و اینکه قرار است اطلاعات بررسی بودجه سال آینده شهرداری صرفا از طریق سخنگوی شورای شهر به خبرنگاران اعلام شود.

دانشجو که به‌منظور ارائه گزارش جلسه دیروز شورای شهر در جمع خبرنگاران حاضر شده بود ادامه داد: در جلسه دیروز به اعتراض فرمانداری تهران نسبت به افزایش نرخ انواع تاکسی‌ در شب پرداختیم.وی گفت: اعتراض فرمانداری به افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی تا 20درصد در شب (ساعت 24تا 6صبح) پس از بررسی به 15 درصد کاهش یافت.

دانشجو گفت: فرمانداری تهران همچنین نسبت به افزایش نرخ اتوبوس‌های خصوصی و مینی‌بوس‌ها نیز اعتراض داشت و تاکید کرده است که قرار بود با پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت سوخت، این اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها افزایش نرخ نداشته باشند اما نظر شورای شهر تهران بر این است که چون در شرایط فعلی این مابه‌التفاوت پرداخت نشده است، افزایش نرخ کاملا معنی‌دار است.

گزارش دبیر از مراسم اهدای جایزه جهانی حمل‌ونقل پایدار

دیروز همچنین علیرضا دبیر عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از مراسم اهدای جایزه جهانی حمل ونقل پایدار سال 2011 که در واشنگتن برگزار شد و طی آن، از شهرداری تهران تقدیر به عمل آمد، پرداخت.
وی با اعلام اینکه به نمایندگی از اعضای شورای شهر، مردم تهران و مدیریت شهری در این مراسم شرکت کرده بود اظهار داشت: در این مراسم بیش از 8هزارنفر از 130کشور جهان شرکت کرده بودند.

دبیر با تشبیه مراسم اهدای جایزه جهانی حمل ونقل پایدار به مسابقات جهانی المپیک سعی کرد بدین وسیله میزان اهمیت تقدیرصورت گرفته از شهر تهران درمیان سایرشهرهای دنیا را برای مردم روشن سازد. وی ادامه داد: بیش از 5 سازمان بین‌المللی، اقدامات شهرداری تهران را به لحاظ توسعه خطوط اتوبوس‌تندرو ، خطوط مترو و اقدامات مؤثری که برای فرهنگ‌‌سازی در زمینه دوچرخه سواری صورت گرفته بررسی کردند و عملکرد مدیریت شهری تهران را از این جهات شایسته قدر دانی دانستند.

این درحالی است که به گفته دبیر شهر «گوانجو» که در این مراسم جایگاه نخست پیشرفت در حوزه حمل ونقل پایدار را کسب کرد به‌دلیل اینکه میزبان بازی‌های آسیایی بود، علاوه بر کمک‌های دولتی از وام و کمک‌های بسیار کمیته المپیک آسیا نیز بهره برده بود. وی با اعلام اینکه تقدیر جهانی از تهران به‌دلیل عملکرد مناسب در توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی در واقع بالاترین و ارزشمند‌ترین اتفاقی بود که تاکنون برای پایتخت در عرصه جهانی رخ داده است تاکید کرد: اگر مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر وکارشناسان حمل ونقل امکان حضور در این همایش جهانی را می‌یافتند، می‌توانست نتایج بسیار بهتری داشته باشد.

تقدیر شورای شهر از شهرداری تهران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران دیروز درباره انتخاب شدن تهران در میان شهرهای برتر حمل‌ونقل دنیا گفت: رسما اعلام می‌کنیم که انتخاب تهران در میان 5 کاندیدای دریافت جایزه در زمینه توسعه حمل‌ونقل مایه مباهات است و شورا رسما از عزیزان زحمتکش شهرداری تشکر می‌کند.

خسرو دانشجو با بیان این مطلب اظهار داشت: این اتفاق باعث خوشحالی و افتخار همه تهرانی‌هاست و ما هم افتخار می‌کنیم که در این رقابت سنگین، شهر تهران به‌عنوان یکی از کاندیداهای دریافت جایزه نهایی انتخاب شد. وی افزود: رسما از عزیزان در شهرداری و همه زحمتکشان در بخش‌های مختلف شهرداری که با کار و زحمت زیاد، مقدمات این انتخاب را فراهم کردند، کمال تشکر و قدردانی را داریم.

کد خبر 127057

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز