همشهری آنلاین: سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه سرمربی تیم ملی فوتبال تا ده روز دیگر مشخص می‌شود، جزییاتی از انتخاب سرمربی آینده تیم ملی را تشریح کرد.

عباس ترابیان

 عباس ترابیان در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره انتخاب سرمربی تیم ملی و شایعاتی پیرامون برکناری‌اش از فدراسیون فوتبال صحبت‌های زیر را مطرح کرد.

  مربیان حرفه‌ای می‌خواهند مذاکرات محرمانه باشد

دلیل اینکه اسم گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی را نمی‌گوییم، این است که ما با مربیان کاملا حرفه‌ای روبرو هستیم. این مربیان یکی از مسائلی که در صحبت‌هایشان مطرح می‌کنند، این است که می‌گویند تا زمانی که قرارداد رسمی بین آنها و فدراسیون امضا نشده، باید اسم‌شان محرمانه بماند و تاکید دارند که اگر اسم‌شان قبل از عقد قرارداد مطرح شود، از ایران جریمه خواهند گرفت.

 اطلاع رسانی صحیح رسانه‌ای نمی‌شود

دلیل دومی که من اسم مربیان مورد نظر را مطرح نمی‌کنم این است که متاسفانه در بحث رسانه‌ای کارهای غیرحرفه‌ای از سوی برخی رسانه‌ها صورت می‌گیرد. به محض اینکه اسم یک مربی را تائید می‌کنیم، سریعا به مربی زنگ می‌زنند و او را سؤال پیچ می‌کنند. مثل قضیه اریکسون.

در چنین شرایطی مربی مورد نظر فکر می‌کند که در چه جای سختی قرار است کار کند و به همین دلیل عقب‌نشینی می‌کند. با توجه به این شرایط من از کفاشیان خواستم که به هیچ وجه اسم مربی را نیاورد و ایشان هم پذیرفته است اما آنچه که می‌توانم اکنون بگویم این است که ما با مربیان کاملا حرفه‌ای در حال مذاکره هستیم و هر سه مربی‌ای که برای مذاکره، نهایی شده‌اند افراد آکادمیک هستند.

سرمربی آینده تیم ملی مدیر تیم‌های ملی در رده‌های مختلف است

ما از بحث آموزشی این مربیان باید کمال استفاده را ببریم. همچنین در بحث مدیریت تیم‌های ملی از وجود سرمربی آینده استفاده خواهیم کرد. ایشان مسئول تیم بزرگسالان نخواهد بود بلکه مدیر تیم‌های ملی در رده‌های مختلف خواهد بود و مسئولیت دارد. ایشان باید در رابطه با تیم امید، زیر 19 سال و همچنین تیم نوجوانان جوابگو باشد. این یک کار اصولی است و با هر یک از این گزینه‌ها به توافق برسیم قرارداد سه الی چهار ساله با او به امضا خواهد رسید و اگر کسی بخواهد در این زمینه سنگ بیندازد به فوتبال این مملکت خیانت کرده است.

 بستر مذاکره با این مربیان فراهم است

بستر مذاکره با سه مربی مورد نظر مهیا شده است و آنها منتظر جواب نهایی از سوی فدراسیون فوتبال هستند. باید ببینیم کدام یک از آنها می‌توانند اهداف ما را پوشش دهند. در همین زمینه بگویم که کاماچو هم در بین گزینه‌های 40 نفره من بود اما با توجه به اینکه ایشان با تیم اوساسونای اسپانیا قرارداد دارد و مربی آزاد نیست، از فهرست گزینه‌ها حذف شد.

ما به دنبال گزینه‌ای هستیم که حتی اگر با تیم باشگاه قرارداد داشت نامه‌ای از سوی باشگاه خود بیاورد مبنی بر اینکه مشکلی برای قرارداد با ایران ندارد. نمی‌خواهیم سراغ مربی برویم که باشگاهش بگوید موافقت نمی‌کنیم و تبلیغی برای آن سرمربی باشد. نمی‌خواهیم کارنامه مربی را پر کنیم.

 سرمربی آینده قطعا از مربیان ایرانی استفاده می‌کند

از دستیاران کسی که سرمربی تیم آینده شود برای تیم امید و جوانان استفاده می‌کنیم. البته با مربی آینده طی خواهیم کرد که یک گروه خارجی با خود نیاورد. او حداقل باید از دو یا سه مربی ایرانی در کادر خود استفاده کند. ما دلار به مربی خارجی نمی‌دهیم که هیچ استفاده‌ای از او نکنیم بلکه می‌خواهیم حضور این سرمربی محلی باشد برای آموزش مربیان جوان ایرانی. می‌خواهیم از این سرمایه‌گذاری جواب بگیریم. مثل کاری که من در فوتسال انجام دادم. باید صبر خود را زیاد کنیم و با یک باخت شروع به انتقاد نکنیم. فدراسیون باید سفت و سخت پشت سر این مربی بایستد. سرمربی تیم ملی هر کسی است باید به خاطر اعتلاش کشور و انجام کار بلندمدت از او حمایت کنیم. تصورم این است که تا 10 روز آینده سرمربی مشخص می‌شود.

 چیزی درباره برکناری‌ام نشنیده‌ام

عده‌ای هستند که می‌خواهند با بوجود آوردن خبرهایی نظیر برکناری من، تمرکزم را به هم بزنند. در حالی که من مشغول کار مهمتری هستم و تمرکزم به هم نمی‌خورد. در واقع من از فدراسیون فوتبال حقوقی نمی‌گیرم که بخواهم نگران شوم. عملکرد من در دو کمیته‌ای که مشغول به کار هستم، مشخص است. روزی که رئیس مستقیم من بگوید برو یک کلام حرف نمی‌زنم و مصاحبه نمی‌کنم و می‌روم. چون این حق رئیس آن تشکیلات است که اگر کسی بهتر بود بیاورند.

من بارها به کفاشیان گفته‌ام که اگر برای کمیته بین‌الملل روزی نفری را پیدا کرد، من کار را به او تحویل می‌دهم. چون من به فکر خدمت کردن به کشورم هستم و کسی که خدمت می‌کند، نگرانی ندارد. چون برای رضای خدا مهم است. اگر خدا از کارم راضی باشد همان برایم کافی است. من باز هم مصاحبه‌ای که از قول من نوشته بودند دولتی‌ها در کار فوتبال دخالت می‌کنند، را تکذیب می‌کنم و می‌گویم اگر کسی می‌گوید من این حرف را زدم، ثابت کند، لحظه‌ای نمی‌مانم. من کارم را کرده‌ام برای انتخاب سرمربی سفرهای متعددی داشتم که هیچ کس از آنها خبر ندارد. این سفر آخر به اسپانیا هم اگر صدایش درآمد به این دلیل بود که ملاقات‌های رسمی با مسئولان فدراسیون کاتالان داشتم و احتمال دادم شاید سایت آنها خبر را بگذارد و ترجیح دادم خودم پیش از مطرح شدن در باره‌اش صحبت کنم.

کد خبر 126809
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز