همشهری آنلاین: در مراسم انتخاب جایزه جهانی حمل و نقل پایدار 2011 بیش از 500 تن از مدیران شهری، شهرداران، اسانید برجسته دانشگاه‌های جهان، کارشناسان ارشد شهری و حمل و نقل در واشنگتن حضور داشتند

جایزه جهانی حمل و نقل پایدار 2011

به گزارش تهران سما، جایزه 5 شهر برتر جهان در زمینه حمل و نقل عمومی پایدار به شهرداران و نمایندگان این شهرها اهدا شد .

هنگام قرائت نام تهران، رییس همایش با تقدیر از روند چشمگیر توسعه حمل و نقل عمومی پایدار و استقبال مردم، این توسعه و استقبال را نقطه عطف ارتباط مدیریت شهری با شهروندان دانست. رییس همایش سپس در معرفی شهردار تهران از او به عنوان استاد دانشگاهی که همزمان با مدیریت شهر، به عنوان خلبان نیز فعالیت می‌کند یاد کرد و سپس از علیرضا دبیر به عنوان قهرمان المپیک و متخصص و چهره علمی در حوزه مدیریت شهری نام برد.

در ادامه شهردار تهران از طریق ویدئو کنفرانس در جمع حضار سخنرانی کرد که این سخنرانی با استقبال و تشویق حضار روبرو شد. علیرضا دبیر هم پیش از دریافت لوح تقدیر ویژه تهران در سخنانی درباره برنامه بلند مدت شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی تا سال 2025 اشاره و ابراز امیدواری کرد با روند کنونی طرح جامع ترافیک تهران به طور کامل محقق شود.

8 نفر از استادان دانشگاه تهران هم در مراسم اهدای جوایز حضور داشتند. این مراسم از 11 کانال تلویزیونی به صورت زنده پوشش داده شد .

همایش بزرگ جهانی انتخاب برترین‌های سالیانه حمل و نقل و توسعه پایدار جهان از سوی هیاتی متشکل از چهار موسسه معتبر جهانی شامل انجمن بین‌المللی حمل و نقل عمومی‌ (UITP)، سازمان برنامه محیط زیست سازمان ملل UNEP (یونپ)، موسسه GTZ و دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان مللUNDESA (United Nations Department of Economic and Social Affairs)  همه ساله در واشنگتن آمریکا برگزار می‌شود.

 این همایش بزرگ که از روز یکشنبه گذشته با حضور قریب به 10000 نفر از اساتید دانشگاه ، کارشناسان همچنین مدیران شهری و اعضای شوراهای شهرهای مختلف جهان در قالب بیش از 90 کارگروه علمی و آموزشی آغاز شده، روز پنجشنبه هفته جاری به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 126684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز