گروه شهری: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های شهرداری تهران، انتخاب تهران در زمره 5 کلانشهر برتر جهان را مایه فخر جمهوری اسلامی دانستند و افزایش کیفیت زندگی شهری در مدیریت شهری تهران را به‌دلیل اجرای نمونه‌ای از مدیریت موفق در اداره جامعه توصیف کردند.

 نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی انتخاب تهران به‌عنوان یکی از 5 شهر برتر حمل‌ونقل عمومی را حق مدیریت شهری پایتخت دانست و گفت: به‌رغم محدودیت‌های زیادی که حمل‌ونقل عمومی شهر تهران را تحت‌تأثیر قرار می‌داد، جهش بسیار خوبی از نظر کیفی، فنی، عمرانی و زیبایی در این حوزه داشتیم. انوشیروان محسنی بندپی ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: شهرداری تهران با تکیه بر منابع خود و مدیریت و برنامه‌ریزی خوب در حوزه حمل‌ونقل عمومی، توانست موفقیت‌هایی را کسب کند که توجه جهانیان را نیز به‌خود جلب کرد. این در حالی است که محدودیت‌های زیادی در راستای تامین منابع مالی توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تهران وجود داشت.

عزتمندی نظام جمهوری اسلامی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: انتخاب تهران به‌عنوان یکی از 5 شهر برتر حمل‌ونقل درون شهری معنادار است و معنی آن مورد توجه قرار گرفتن برنامه‌های حمل‌ونقلی تهران از دید جهانیان است. عوض حیدرپور افزود: شهر تهران در طول دو سه سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری را در حوزه حمل‌ونقل داشته که از آن جمله توسعه قطار شهری، ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی بوده است به‌طوری که حجم بهره برداری‌های امسال از مترو نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر بوده و مردم زیادی از این فرصت بهره‌مند شده‌اند.

وی همچنین ادامه داد: راه‌اندازی و توسعه خطوط حمل‌ونقلی غیرریلی همچون توسعه خطوط اتوبوس تندرو از جمله اقدامات هدفمندی بود که ابتدا با مخالفت برخی مواجه بود اما هم‌اکنون نه تنها مردم از آن راضی هستند بلکه سازمان‌های جهانی علاوه بر تایید این اقدامات، تهران را جزو 5 شهر برتر دنیا قرار داده‌اند. وی توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی را دربرگیرنده حجم افزایش جمعیت دانست و گفت: به‌رغم اینکه طی سال‌های اخیر جمعیت بسیار زیادی به شهر تهران افزوده شده اما اقدامات شهرداری به قدری فراگیر بوده که این افزایش جمعیت به چشم نیامده است و اکنون نیز این عنوان اسباب عزتمندی برای نظام جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی است.

افزایش کیفیت زندگی در پایتخت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به انتخاب کلانشهر تهران در جمع 5 شهر برتر حمل‌ونقل پایدار گفت: پایتخت ایران طی سال‌های اخیر اتفاقات بزرگی را شاهد بود که بخش اعظم آنها در حوزه حمل‌ونقل عمومی صورت گرفت. سید قدرت‌الله حسینی، اظهار داشت: خبر انتخاب تهران به‌عنوان یکی از 5 شهر برتر دنیا در حوزه حمل‌ونقل عمومی، بسیار خوشایند بود، چراکه معنی این اتفاق پیشرفت حمل‌ونقل عمومی در پایتخت کشورمان بود.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، ظرفیت‌های زیادی برای گرایش مردم به سمت حمل‌ونقل عمومی ایجاد شده که در مقابل مدیریت شهری با تمام توان اقدام به افزایش ظرفیت شبکه حمل‌ونقل عمومی کرده است.

کد خبر 126428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز