همشهری‌آنلاین: روزنامه فایننشال تایمز نوشت؛ گرچه شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های شدیدی را علیه ایران وضع کرده است، منشور سازمان ملل چنین مجازات‌هایی را فقط زمانی مجاز می‌شمرد که نخست شورای امنیت به این نتیجه برسد که "تهدیدی برای صلح وجود دارد" و این مسئله‌ای است که هرگز مسلم نشده است

ft

به گزارش واحد مرکزی خبر، این روزنامه در شماره امروز خود در مقاله‌ای به قلم دکتر یوسف محمد بات کارشناس دانشگاه کمبریج نوشت، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ایران برنامه تولید سلاح‌های هسته‌ای دارد. به نظر می‌رسد درباره مسئله برنامه غنی سازی سوخت هسته‌ای ایران رسانه‌های غربی عملا به خطا رفته‌اند.

ایران قطعا یک برنامه غنی سازی اورانیوم دارد اما این برنامه همان کارخانه بمب سازی نیست. غنی سازی اورانیوم همانطور که برای سلاح‌های هسته‌ای موثر است، برای تولید انرژی هسته‌ای نیز سودمند است. در حال حاضر همه رسانه‌های غربی با غیر واقعی نشان دادن فعالیت‌های هسته ای ایران سعی در گمراه کردن افکار جهانی دارند این در حالیست که هیچ مدرکی وجود ندارد که ایران یک برنامه ساخت سلاح هسته‌ای دارد.

مدیر اطلاعات ملی امریکا دست کم دو بار در سال گذشته گفت که "ما نمی‌دانیم که ایا ایران نهایتا تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای خواهد گرفت یا نه." 

آژانس بین المللی انرژی اتمی هر سال تایید کرده است که ایران مطابق تعهدات خود در خصوص مواد هسته‌‌ای رفتار کرده و هرگز انحرافی از مواد هسته‌ای به سمت یک برنامه تسلیحاتی وجود نداشته است.

تنها "مدرک" از برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران خودداری ان از دادن دسترسی نامحدود به بازرسان اژانس بین المللی است تا از هر مرکزی را که می‌خواهند بازرسی کنند و این به دلیل آن است که پروتکل الحاقی به تصویب نهایی در جمهوری اسلامی ایران نرسیده است و عملا تعهدی برای این کشور بوجود نمی‌آورد.

اکنون ما دریافته‌ایم امریکا با همراهی اسرائیل حمله سایبری استاکس نت را علیه ایران انجام داده است.

این به آن معنا است که امریکا با یک غیر عضو ان پی تی برای اسیب زدن عمدی به تاسیسات غنی سازی سوخت یک عضو ان پی تی همراه شده است.

کد خبر 126271

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز