سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

تاریخ در جام ملت‌های آسیا تکرار شد و ایران و کره‌جنوبی برای پنجمین دوره متوالی در یک چهارم نهایی این تورنمنت به هم رسیدند.

در سال 1996 ایران با 4 گل علی دایی مقابل کره‌جنوبی به پیروزی باورنکردنی 6 بر 2 رسید ولی 4 سال بعد در لبنان کره با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. در سال 2004 تیم برانکو با هت‌تریک علی کریمی کره‌جنوبی را 4 بر 3 شکست داد ولی در سال 2007 در مالزی نوبت کره‌جنوبی بود که ایران را در ضربات پنالتی شکست دهد. اگر روند برد و باخت‌های یک در میان 2 تیم ادامه داشته باشد، این بار نوبت تیم ملی ایران است تا با شکست حریفش به نیمه‌نهایی برسد. ایران روز شنبه فرصت دارد انتقام شکست کوالالامپور را هم از پارک جی سونگ و یارانش بگیرد.

البته عبور از سد تیمی که به اعتقاد بیشتر خبرنگاران حاضر در دوحه آماده‌ترین تیم تورنمنت است، آسان نخواهد بود. پیش از بازی‌های روز گذشته، همه منتظر سرگروهی کره‌جنوبی و رویارویی ایران با استرالیا بودند ولی کره‌جنوبی بر خلاف انتظار نتوانست هند را با اختلاف بیش از 3 گل ببرد و به‌دلیل تفاضل گل کمتر دوم شد.

پیروزی دشوار استرالیا

در ورزشگاه السد، استرالیا مقابل بحرین روز سختی داشت و چیزی نمانده بود گل اول را هم دریافت کند. بحرین که برای صعود به‌دنبال پیروزی بود، تهاجمی بازی می‌کرد و حتی یک بار تیر دروازه مارک شوارتزر را لرزاند. در سوی مقابل، مدافعان بحرین به‌خوبی راه حملات استرالیا را بسته بودند ولی در نهایت مایل جدیناک زیر باران شدید دوحه با شوتی از راه دور گره بازی را باز کرد.

این هافبک بلندقد که در تیم گنجلربیرلیگی ترکیه بازی می‌کند، در بازی مقابل کره هم موفق شده بود گل تساوی را برای استرالیا به‌ثمر برساند. در عوض زوج کاهیل و کیول در خط حمله کره‌جنوبی مثل بازی مقابل کره کم‌اثر بودند. کاهیل که در بازی اول 2 گل به هند زده بود، دیروز در خط حمله زهر همیشگی را نداشت و کیول یک موقعیت تک به تک را از دست داد تا در دقیقه 77 تعویض شود.
در نیمه دوم بحرین برای فرار از حذف حمله می‌کرد ولی بی‌دقتی مهاجمان این تیم و درخشش شوارتزر کمک کرد دروازه استرالیا بسته بماند. دروازه‌بان فولام به‌دلیل چند واکنش خوب در اواخر بازی به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. استرالیا با این برد
7 امتیازی شد و به‌دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به کره‌جنوبی (مثبت 5 در برابر مثبت 4) توانست سرگروه شود. بدین‌ترتیب استرالیا در مرحله یک چهارم نهایی با تیم دوم گروه چهارم (عراق، کره‌شمالی یا امارات) بازی می‌کند.

کره یک گل کم آورد

در بازی همزمان این گروه، کره‌جنوبی مقابل هند 4 بر یک به پیروزی رسید ولی این برای سرگروهی کافی نبود و این تیم در رده دوم ایستاد. کره‌جنوبی که با ترکیب اصلی‌اش بازی می‌کرد، تنها یک گل برای سرگروهی کم داشت. بدین‌ترتیب این تیم ساعت 19:55 روز شنبه در ورزشگاه قطر اسپرت کلاب با تیم ملی ایران روبه‌رو می‌شود.در این بازی افشین قطبی قطعا نقشی کلیدی دارد؛ چراکه سال‌ها در تیم ملی کره‌جنوبی فعالیت کرده و این تیم را به‌خوبی می‌شناسد.

رویارویی 2 تیم در بازی برگشت مقدماتی جام‌جهانی در سئول با هدایت قطبی با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در بازی دوستانه اخیر 2 تیم هم، تیم ملی ایران در همین شهر توانست حریف قدرتمندش را با یک گل شکست دهد. قطبی در کنفرانس مطبوعاتی صبح روز گذشته، درباره رویارویی احتمالی با کره‌جنوبی گفت: «کره‌جنوبی تیم باکیفیتی است. من آنجا کار کرده‌ام و از این تیم شناخت دارم و آنها را به‌خوبی می‌شناسم. اما تمرکز اصلی من روی این است که تیم خودم را آماده کنم تا مقابل هر تیمی که قرار بگیرد، نتیجه لازم را کسب کند و پیروز شود.»

کد خبر 126166

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز