سهمیه بنزین خودروهای شخصی در بهمن ماه 60لیتر و از قرار هر لیتر 400 تومان خواهد بود و پس از اتمام بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارت‌ها، پرونده بنزین 100تومانی برای همیشه بسته خواهد شد.

بنزین

به گزارش مهر، رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت کشور با تاکید بر اینکه بنزین یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای ذخیره‌سازی‌ شده در کارت‌های سوخت خودروها نمی‌سوزد، گفت: خودروهای شخصی بنزینی و دوگانه‌سوز در دومین ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 60 لیتر بنزین با نرخ 400تومانی دریافت می‌کنند. او تاکید کرد: با تصمیم دولت برای بهمن‌ماه سهمیه بنزین حمایتی با نرخ 100 تومانی به‌خودروها اختصاص نمی‌یابد.

محمد رویانیان تصریح کرد: در این مدت تاکسی‌های بنزینی شهری 500لیتر، تاکسی‌های برون شهری 750لیتر، تاکسی‌های دوگانه‌سوز شهری 300لیتر و تاکسی‌های دوگانه سوز برون‌شهری 500لیتر سهمیه دریافت می‌کنند. وی سهمیه بنزین آژانس‌های دوگانه سوز و بنزین‌سوز در بهمن ماه را 300لیتر عنوان کرد و افزود: بهمن ماه امسال مسافربرهای شخصی دوگانه‌سوز و بنزینی 300 لیتر، وانت بار نوع یک 200 لیتر، وانت بار نوع دوم 400‌لیتر و موتورسیکلت‌ها 25لیتر بنزین دریافت می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به اختصاص سهمیه گازوئیل به‌خودروها در بهمن ماه از افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها تا 2روز آینده خبر داد و گفت: کارت هوشمند سوخت خودروهای متخلف به‌طور موقت مسدود خواهد شد.رویانیان ادامه داد: براساس تصمیمات انجام‌شده، مقرر شده سهمیه گازوئیل خودروهای برون‌شهری و درون‌شهری تا پایان اسفندماه امسال حفظ شود.

رویانیان همچنین نرخ فروش گازوئیل به‌خودروهای ترانزیتی و خارجی را در داخل کشور 350 تومان اعلام کرد و افزود: در مجموع دامنه اختصاص سهمیه گازوئیل به‌خودروها از 30 لیتر تا 250 لیتر در روز تعیین شده است.وی همچنین از افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها از اول بهمن ماه خبر داد و تاکید کرد: باید متوسط نرخ کرایه تاکسی‌ها در تهران از ابتدای بهمن‌ماه حدود 15 درصد افزایش یابد.

کد خبر 126163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز