همشهری آنلاین: رئیس فرهنگ‌سرای قرآن از برگزاری سلسله جلساتی با عنوان «نشست‌های پژوهشی با موضوع تربیت قرآنی» در راستای نهادینه کردن فرهنگ اصیل قرآنی در شهر تهران خبر داد.

قرآن

«علی‌اکبر توپچی»، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های این فرهنگ‌سرا و در رأس آن سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران در راستای نهادینه کردن فرهنگ اصیل قرآنی در جامعه به ویژه شهر تهران است و خوشبختانه تاکنون در این مسیر موفقیت‌های ارزنده‌ای نیز به دست آمده است.

وی در ادامه افزود: برگزاری کلاس‌های تخصصی علوم قرآنی، برگزاری مسابقات متعدد قرآنی در سطوح و مقاطع مختلف، برگزاری نشست‌های قرآنی، برپایی نمایشگاه‌های آثار قرآنی، برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و ... از جمله فعالیت‌های این فرهنگ‌سرا است.‌

رئیس فرهنگ‌سرای قرآن اظهار کرد: در راستای شناساندن اصول تربیت قرآنی به خانواده‌ها و جوانان، فرهنگ‌سرای قرآن با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم از ابتدای فصل پاییز سال جاری برنامه‌ای را با عنوان «نشست‌های پژوهشی با موضوع تربیت قرآنی» در این فرهنگ‌سرا آغاز کرده است.

این نشست‌ها هر دو هفته یک بار در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود

توپچی تصریح کرد: این نشست‌های پژوهشی از ابتدای پاییز به طور متوسط هر دو هفته یک بار در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود و مطالب بسیار ارزشمندی در این نشست‌ها ارائه می‌شود.

وی گفت: پنجمین نشست از سلسله نشست‌های تربیت قرآنی پیرامون «انسان فلسفی، انسان دینی» پنجشنبه هفته گذشته، 23 دی‌ماه، ساعت 15 بعد از ظهر در سالن هدی فرهنگ‌سرای قرآن برگزار ‌شد.

رئیس فرهنگ‌سرای قرآن عنوان کرد: ششمین نشست از نشست‌های پژوهشی با موضوع تربیت قرآنی روز پنجشنبه، 30 دی‌ماه، در این فرهنگ‌سرا برگزار می‌شود و این نشست‌ها بسیار ارزشمند است و اقشار مختلف جامعه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

توپچی بیان کرد: موضوع تربیت قرآنی به این جهت انتخاب شده است که ما با رویکرد جاری کردن قرآن کریم در بستر زندگی مردم می‌خواهیم مشکلات، مسائل مختلف، سوالات و ابهام‌هایی که در مورد تربیت وجود دارد را برای مردم مورد بررسی قرار دهیم.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندیم که از قرآن کریم بهترین بهره‌ها برده شود و به همین خاطر این نشست‌ها را در فرهنگ‌سرای قرآن آغاز کرده‌ایم، همچنین این نشست‌ها با حضور استادان حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود و به همین دلیل از کیفیت بسیار بالا و خوبی برخوردار است.

نشست‌های پژوهشی در دو بخش طراحی شده است

رئیس فرهنگ‌سرای قرآن گفت: نشست‌های پژوهشی در دو بخش طراحی شده است؛ یکی بخش تبیین، توضیح و تشریح موضوع و مسئله توسط استادان مدعو و بخش دیگر پاسخ‌گویی به سوال‌های مطرح شده توسط خانواده‌ها و جوانان در حوزه تربیت قرآنی است.

توپچی اظهار کرد: بنده از عموم علاقه‌مندان تقاضا می‌کنم خانواده‌ها و به ویژه جوانان از این برنامه‌ها استفاده کنند، زیرا برنامه‌ها بسیار موثر و خوبی است و می‌تواند برای نسل آینده راهگشا باشد.

وی در پایان افزود: در ششمین نشست یک روزه «نصرالله حکمت»، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با سرفصل تربیت قرآنی استاد مدعو است و عموم علاقه‌مندان به این مبحث می‌توانند از این نشست تخصصی قرآنی استفاده کنند. 

کد خبر 126148
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز