همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس با ابراز تاسف از عدم اجرای سند چشم انداز 20 ساله کشوربا وجود گذشت 5سال از آغاز اجرای آن، گفت : در سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره سند چشم انداز ، توانایی‌های دولت به درستی در نظر گرفته نشده است.

غلامرضا مصباحی مقدم نماینده تهران در مجلس در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی در مورد سخنان اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه سند چشم انداز 20 ساله توسط افراد بی‌اطلاع تدوین شده است ، اظهار کرد: ظاهرا مقصود ایشان این است که در چشم انداز ایران 1404 می‌توانیم به سطحی بسیار بیشتر از پیش‌بینی تنظیم‌کنندگان آن دست یابیم اما من تصور می‌کنم که نیازی نیست این اظهار نظر صورت گیرد زیرا خوب است که ایشان توانایی‌هایی که فکر می‌کند در کشور وجود دارد به کار گیرد تا سند در مدت کوتاه‌تر به نتیجه برسد.

وی افزود: البته آنچه تاکنون با گذشت 5 سال از آغاز اجرای سند به آن دست یافته‌ایم، برابر یک چهارم یک سند نیست و از این جهت معتقدم در اظهار نظر آقای رئیس‌جمهور توانایی‌ها و مقدورات دولت به درستی در نظر گرفته نشده است.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس همچنین در مورد این بخش از سخنان رییس جمهوری که رتبه ایران در اقتصاد جهانی را 17 ذکر کرده بود گفت: این رتبه در بخش درآمد ملی و بر مبنای گزارش‌های بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول وسازمان سیا بیان شده است که مقایسه آن نیز براساس فرمول PPP صورت گرفته است که این گزارشات غیر واقعی نیست و با توجه به ظرفیت‌های انسانی ایران و فرهیختگی جوانان جای امید وجود دارد تا به جایگاه‌های بالاتر برسیم.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه درآمد ملی شاخص اصلی وضعیت اقتصادی یک کشور است تصریح کرد: معنای این رتبه آن نیست که همزمان دچار مشکلات نیستیم . حتی کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا نیز با وجود برخورداری از درآمد ملی با مشکلات بزرگی دست به گریبان هستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد پیشنهاد برگزاری مناظره میان طرفین حوادث پس از انتخابات اظهار کرد : معتقدم کسانی که نسبت به اصل نتایج انتخابات اعتراض دارند و این اعتراضات را اعلام کردند، مردم را به خیابان آورده و معضل سیاسی برای نظام به وجود آوردند ، با باقی ماندن بر سر موضع خود بعد از روشن شدن وضعیت انتخابات لج بازی خود را نشان دادند لذا آنها شایستگی ورود به مناظره در مورد انتخابات را ندارند.

وی ادامه داد: در عین حال بسیار خوب است کسانی که اصل تقلب را انکار کرده اند اما نسبت به بعضی مسائل و پاره‌ای از مناسبات در حین و پس از انتخابات اعتراض دارند در مناظره‌ها شرکت کنند. حتی به خاطر دارم صداوسیما برای برگزاری چنین مناظراتی اعلام آمادگی کرد تا مسائل برای عامه مردم روشن شود لذا از حرکت مناظره استقبال می‌کنم.

مصباحی مقدم با تاکید مجدد بر اینکه کسانی باید وارد مناظرات شوند که مرز مشخصی را با سران جبهه فتنه ترسیم می‌کنند تصریح کرد: کسانی که با اتفاقات فتنه مماشات می‌کنند، نمی‌توان درون نظام تلقی کرد و با آنان به گفت وگو پرداخت.

نماینده تهران در مجلس در ادامه گفت: امروز بحث فتنه و اصحاب آن بحث سیاسی نیست و فراتر از آن رفته است .برای همین برخورد با آن هم نمی‌تواند به صورت سیاسی باشد لذا نمی‌توان با کسانی که در آن قضیه سردمدار بودند و یا هنوز بر موضع خود مبنی بر تقلب در انتخابات ایستاده‌اند ، وارد مناظره شد.

مصباحی مقدم در پایان گفت: مسلما اگر گفت وگو صورت گیرد به مشخص شدن نقش افراد در ماجراهای بعد از انتخابات کمک می‌کند.

 

کد خبر 126000
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز