سخنگوی اقتصادی دولت با اعلام جدیدترین تصمیمات دولت درباره سهمیه جدید گازوئیل حمل‌ونقل عمومی، گفت: نظام سهمیه بندی فعلا ادامه می‌یابد.

gasoil

به گزارش مهر، سیدشمس‌الدین حسینی در حاشیه جشن 127 سالگی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دولت سهمیه گازوئیل حمل‌ونقل عمومی را براساس کارکرد تعیین کرده است؟ گفت: امروز در بسته حمایت از بخش حمل‌ونقل، سهمیه‌بندی‌هایی برای بخش‌های حمل‌ونقل دیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه نظام سهمیه بندی فعلا تداوم می‌یابد، افزود: در آینده نیز از سازوکارهای دقیق‌تر و مطمئن‌تری استفاده خواهیم کرد. سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: در حال حاضر اکثر سهمیه‌های اختصاصی در خدمت حمل‌ونقل و تولید است، ضمن اینکه قصد داریم کارت‌های هوشمند و ناوبری را تقویت کنیم. در عین حال، آنچه مسجل است فعالان اقتصادی بخش حمل‌ونقل از این سهمیه‌ها استفاده می‌کنند.

ایرنا هم به نقل از وزیر اقتصاد از موافقت دولت با درخواست برخی از تولید‌کنندگان برای تخصیص سوخت به‌صورت اعتباری به آنان خبر داد. حسینی افزود: برخی از تولیدکنندگان اعلام کرده‌اند اگر دولت در گام اول کمک کند می‌توان این دوره را پشت سر گذاشت و نقدینگی مورد نیاز را تامین کرد؛ بنابراین دولت سوخت را به‌صورت اعتباری در اختیار آنان قرار داد.

کد خبر 125872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز