همشهری آلاین: رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور گفت: بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها از کیفیت بالاتری در مقایسه با بنزین مصرفی در کشور برخوردار است.

رویانیان

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد رویانیان در حاشیه همایش آلودگی هوا در دانشگاه صنعتی شریف در جمع خبرنگاران با اشاره به کیفیت بالای بنزین پتروشیمی گفت: فرصت نشد بنزین پتروشیمی به تهران حمل شود و از ذخیره های قبلی که از خارج وارد شده بود در شهر تهران استفاده شده است.

رویانیان تاکید کرد: بنزین ما هیچ تغییری با گذشته نکرده بلکه کیفیت آن بهتر شده و به حد سوپر و بالاتر از آن رسیده است.

وی گفت: این که شایعه شد کیفیت بنزین پایین است این طور نیست و من شایعات را در خصوص کیفیت بنزین و اینکه عاملی در ایجاد آلودگی باشد تایید نمی‌کنم.

رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور افزود: البته برخی سایت‌های خارجی روی این موضوع مانور می‌دهند که اگر منظورشان بنزین استحصال شده پتروشیمی است که خیلی عالی است و اگر منظورشان بنزینی است که ما در داخل مصرف می‌کنیم باید اشاره کنم بنزینی که هم اکنون مصرف می‌کنیم غیر از بنزین پتروشیمی‌ها بلکه از ذخایر وارات است و سال‌ها مصرف می‌کردیم.

وی افزود: واردات بنزین از شهریور صورت نمی‌گیرد ولی ذخیره‌ها به اندازه ای است که حتی می‌توانیم به علت تامین شدن نیاز کشور و نیاز نداشتن به آن، صادر کنیم.

رویانیان گفت: با توجه به سهمیه بندی بنزین نیازی به تولید بنزین در پتروشیمی ها نداریم زیرا ذخایر بنزین جوابگوی مصرف کنونی کشور است و در ماه های آینده پتروشمی دیگر بنزین تولید نخواهد کرد.

رویانیان در خصوص ارتقای کیفیت بنزین افزود:80 درصد بنزین تولیدی کشور تا پایان سال90 مطابق استاندارد یورو 4 می شود و وزارت نفت پیگیر جدی تحقق این مهم است.

کد خبر 126494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز