گروه شهری: قیمت بنزین مصرفی تاکسی‌ها 4 برابر و سوخت CNGحدود 7.5 برابر شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، با فرض گران‌نشدن قطعات یدکی و سایر خدمات با افزایش 15 درصدی کرایه‌ها تاحدی مابه‌التفاوت قیمت سوخت جبران می‌شود.

فضل‌الله اسلامی ادامه داد: در واقع وضع به‌گونه‌ای شده که مثلا راننده‌های تاکسی اگر قبلا روزانه برای 30 لیتر بنزین 3هزار تومان و برای 20متر مکعب سوخت سی‌ان‌جی 40تومان پرداخت می‌کردند اکنون باید برای همان میزان بنزین 12 هزار تومان و همان میزان سوخت گاز 300 تومان بپردازند. اسلامی با انتقاد از برخی اظهارات مبنی براینکه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها اجحاف در حق مردم است گفت:

رانندگان تاکسی نیز جزو همین مردم هستند و با توجه به اینکه افزایش نرخ کرایه‌ها متناسب با چند برابر شدن قیمت سوخت نبوده و مابه‌التفاوت قیمت سوخت نیز به آنها پرداخت نمی‌شود، با مشکل مواجه هستند. وی با تاکید براینکه وضعیت رانندگان تاکسی و نرخ کرایه‌های این بخش باید به‌صورت مستقل مورد بحث و بررسی قرار گیرد گفت: ما قصد این را نداریم که نرخ کرایه‌ها را افزایش دهیم تا مردم تحت فشار بیشتری قرار گیرند اما در هر صورت اگر خواهان عدم‌تغییر نرخ کرایه‌ها باشیم باید به نوعی مابه‌التفاوت قیمت سوخت برای رانندگان تاکسی فراهم شود تا این افراد زحمتکش نیز متضرر نشوند.

وی گفت: پیش از سال نرخ کرایه تاکسی‌ها به‌طور متوسط 15 درصد افزایش یافت و قرار بود با هماهنگی شورای شهر تهران و دولت، نرخ کرایه‌ها پله‌کانی افزایش داشته باشد و در سال جدید حدود 15 درصد دیگر بر نرخ کرایه‌ها افزوده شود تا افزایش یکباره کرایه‌ها شهروندان را دچار مشکل نکند. وی افزود: اگر رانندگان را جزو مردم ندانیم و به متضرر شدن این قشر تلاشگر و زحمتکش توجه نداشته باشیم یا شاهد آن خواهیم بود که این افراد شغل خود را ترک کنند و یا به تخلف روی آورند که در هر دو صورت تصمیمات غیرکارشناسی و غیرمنصفانه مسبب اصلی خواهد بود.

کد خبر 132320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز