دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای تا پایان سال تمدید شد و از فروردین ماه سال آینده کارت‌های جدید سوخت صادر می‌شود.

 سهمیه گازوئیل ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای که پیش از این با ابراز نارضایتی فعالان این بخش تا پایان دی ماه با نرخ 150 تومان تداوم یافته بود در حالی تمدید شده که نرخ کرایه اتوبوس‌های بین شهری 15درصد افزایش یافته است و احتمال افزایش بیشتر این نرخ در ایام پایانی سال نیز وجود دارد.

نماینده وزارت راه و ترابری در هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها از تمدید سهمیه سوخت دی ماه ناوگان جاده‌ای تا پایان سال خبر داد و به ایسنا گفت: از فروردین ماه کارت‌های سوخت جدید متناسب با کارت‌های هوشمند سیستم حمل‌ونقل برون‌شهری صادر می‌شود.

شهریار افندی‌زاده افزود: با توجه به اینکه سهمیه سوخت درنظر گرفته شده دی ماه برای ناوگان باری و مسافری حمل‌ونقل برون شهری با مصرف و عملکرد و نیاز آنها متناسب و با کمترین اعتراض‌ها مواجه بوده است، این سهمیه برای بهمن و اسفند ماه نیز تمدید شد. به گفته وی، کارت‌های سوخت جدید متناسب با عملکرد ناوگان حمل‌ونقل برون شهری با همکاری ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت و شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران درنظر گرفته می‌شود که پس از تصویب در ستاد هدفمندی یارانه‌ها از فروردین‌ماه اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر راه و ترابری تصریح کرد: اکنون سهمیه سوخت ناوگان باری درون شهری و برون شهری تقریبا یکسان است اما از فروردین ماه سهمیه سوخت براساس سیستم هوشمند که ناوگان جاده‌ای و فعالیت آنها را به‌طور کامل مشخص کرده متناسب با میزان مصرف و عملکردشان اختصاص می‌یابد تا سهمیه گازوئیل لیتری 150 تومان برای ناوگان مسافری و باری برون شهری تامین شود.

احتمال افزایش مجدد کرایه اتوبوس‌ها

همچنین رئیس اتحادیه تعاونی‎های مسافربری کشور از تامین نیاز ناوگان اتوبوس‌های بین‌شهری با گازوئیل 150تومانی، اعمال افزایش 15درصدی کرایه‎ها در شبکه حمل‌ونقل اتوبوسرانی داخلی و بین‌المللی و احتمال افزایش بیشتر این نرخ در روزهای پایانی سال خبر داده است. احمدرضا عامری به مهر گفت: از زمان اعلام قیمت‌های جدید گازوئیل به‌عنوان سوخت اصلی اتوبوس‌های برون‌شهری، افزایش کرایه 15 درصدی طبق اعلام دولت در این بخش اعمال شده و اکنون از نظر افزایش کرایه‌ها در شبکه حمل‌ونقل عمومی مشکلی وجود ندارد. وی با اشاره به بررسی احتمال افزایش کرایه‎ نوروزی سفرهای برون‌شهری و بین‌المللی تصریح کرد: این موضوع از هم‌اکنون قابل پیش‌بینی نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

احتمال افزایش سهمیه بنزین تاکسی‎ها

رئیس اتحادیه تعاونی‎های تاکسیرانی سراسر کشور از رایزنی با دولت برای افزایش میزان سوخت تخصیصی ماهانه تاکسی‎ها، جلوگیری از 2نرخی شدن کرایه‌ها، ارائه سبد حمایتی 200هزار تومانی لوازم یدکی و آغاز واگذاری سهام عدالت به 181 هزار راننده تاکسی خبر داد. محمدمهدی تیموری به مهر گفت: اختصاص سهمیه ماهانه 400 لیتر سوخت برای تاکسی‌ها از جمله مشکلات این ناوگان بوده و اعلام کردیم با این میزان سهمیه، نمی‌توان خدمات مناسبی به مردم ارائه کرد. وی با تاکید بر اینکه با سهمیه درنظر گرفته شده برای رانندگان تاکسی، امکان تامین نیاز سوخت ماهانه تا زمان شارژ دوباره آن وجود ندارد، افزود: با این میزان سهمیه ماهانه شاید نتوانیم خدمات بیشتری نسبت به قبل داشته باشیم.

کد خبر 126046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز