همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: آتش سوزی یکی از مخازن پتروشیمی جزیره خارک که از پنج شنبه شب آغاز شده هنوز ادامه دارد و به رغم تلاش آتش نشانان مهار نشده است.

fire

غلامرضا کشتکار روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش نشانان درحال خنک کردن مخازن اطراف مخزن آتش گرفته برای جلوگیری از سرایت آتش به آنها هستند.

وی اضافه کرد: نیروهای کمکی آتش نشان نیز از عسلویه به جزیره خارک اعزام شده اند، همچنین یک کشتی نیز از عسلویه به سمت جزیره خارک حرکت کرده تا فراورده های گازی موجود در یکی از مخازن بزرگ که در جوار مخازن آتش گرفته قرار دارد را در این کشتی تخلیه کنند.

کشتکار اظهارداشت: این آتش سوزی تاکنون تلفات جانی نداشته و فقط یک نفر زخمی شده که برای مداوا به تهران اعزام شده است.

وی گفت: علت آتش سوزی و میزان خسارت وارده ناشی از آن هنوز مشخص نیست.

در تیرماه امسال نیز یکی از بویلرهای پتروشیمی خارک آتش گرفت و منفجر شد که چهار کشته برجای گذاشت.

جزیره خارک از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.

 آتش درحال مهار است

همچنین واحد مرکزی خبر به نقل از معاون فنی مجتمع پتروشیمی خارک اعلام کرد:این آتش سوزی بر اثر نشت مخزن پروپان و انتقال آن به منبع حرارتی به وقوع پیوسته است و با تلاش کارکنان مجتمع پتروشیمی، واحد ایمنی وآتش نشانی فلات قاره خارک ، شرکت پایانه های نفتی واداره های مستقردرخارک از سرایت آتش به سایر مخازن جلوگیری شد.

محمد علی کاظمی پور با بیان اینکه حریق در مخزن هنوز ادامه دارد پیش بینی کرد با تلاش های صورت گرفته آتش حداکثر تا 24 ساعت آینده مهار شود .

وی با بیان اینکه در مخزن یاد شده 300 تن پروپان وجود داشته افزود در این حادثه یک نفر بر اثر سوختگی جزیی به مرکز درمانی منتقل که بشکل سرپایی مداوا شد.

معاون فنی مجتمع پتروشیمی خارک با اشاره به اینکه روزانه 300 تن محصول پروپان در مجتمع پتروشیمی خارک تولید و صادر می شود گفت محصولات مجتمع پتروشیمی خارک متانول، گوگرد ، بوتان ، پروپان و نفتاست که به کشورهای اروپایی و جنوب آسیا به ارزش روزانه یک میلیون دلار صادر می شود .

کد خبر 125727
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز