همشهری آنلاین: دستیار ارشد رییس‌جمهور گفت: در شرایطی که برخی از دولت‌ها تصور نمی‌کردند که قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به این خوبی در زمانی که تحریم وجود دارد اجرا شود، ما شاهد آثار مثبت هستیم.

مجتبی ‌ثمره‌هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا دور سوم سفرهای استانی در طول سال جاری به پایان می‌رسد، گفت: تلاش‌ها نیز در این راستا بوده است که دور سوم سفرهای استانی تا پایان سال جاری به پایان برسد، ولی ممکن است شرایط آب و هوایی و مسائل پیش‌بینی نشده اتفاق بیفتد و اگر این سفرها امسال به پایان نرسد تعداد کمی از آن‌ها برای سال آینده باقی می‌ماند.

ثمره همچنین در پاسخ به سوال دیگر در مورد اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: آثار مثبت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را شاهد هستیم و شاهد صرفه‌جویی‌هایی به خصوص در بخش انرژی هستیم.

وی در این رابطه افزود: یکی از مسوولان اعلام کرد که حدود 30 درصد در کشور در ارتباط با مصرف گازوییل صرفه‌جویی داشته‌ایم و اجرای این قانون جلوی خیلی از قاچاق‌ها و تخلفات در این زمینه را گرفته است و ما شاهد آثار خارجی مثبت آن نیز بوده‌ایم.

دستیار ارشد رییس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوالی در مورد برخی از اظهارنظرها در مورد پرونده ایران در شورای امنیت و این‌که این امر یک تهدید محسوب می‌شود، گفت: ارسال پرونده ایران به شورای امنیت غیرمنصفانه و غیرقانونی است، اما این گونه تهدیدها در اراده ملت ایران تاثیری ندارد و این انتظار وجود دارد که با شروع مذاکرات همه مسائل کنار گذاشته شود.

وی در مورد معرفی وزیر جدید خارجه کشورمان به مجلس گفت: من اطلاعی در این زمینه ندارم.

 

کد خبر 125637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز