مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: بارش برف و باران در پایتخت موجب شد تا شهروندان تهرانی سرانجام در میانه دی‌ماه حضور زمستان را احساس کنند.

برف روبی

زیبایی این بارش، زمانی بیشتر شد که شهروندان توانستند در معابر بدون یخ‌زدگی یا آبگرفتگی تردد کنند.قائم‌مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره اقدامات شهرداری تهران برای جلوگیری از آبگرفتگی و یخ‌زدگی معابر گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قبل از آغاز زمستان، برف‌روبی تمامی معابر اصلی و فرعی تهران انجام شد و مشکلی در تردد شهروندان به‌وجود نیامد.

محمد احمدی بافنده با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به گسترده شدن بارش برف در تهران تا محدوده خیابان‌های انقلاب و آزادی، تمام اکیپ‌ها و سایت‌های برف‌روبی در نواحی مستقر شدند و عملیات شن‌پاشی و برف‌روبی را انجام دادند؛ البته این اکیپ‌ها همچنان در سایت‌های نواحی مستقر و در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند. وی افزود: همچنین عوامل خدمات شهری مقابل ورودی بیمارستان‌ها، مساجد، مدارس، ایستگاه‌های اتوبوس و دیگر مکان‌های عمومی را نیز برف‌روبی کردند.

قائم مقام معاون خدمات شهری از حضور عوامل خدمات شهری در بوستان‌ها نیز خبر داد و گفت: عوامل و اکیپ‌ها به بوستان‌های شهر به‌ویژه بوستان‌های مناطق شمالی اعزام شدند تا معابر داخلی و برف‌گرفته بوستان‌ها و همچنین درختان پوشیده از برف را پاکسازی کنند.

وی ادامه داد: درصورتی که شهروندان با مشکلی درخصوص بارش برف و نیاز به پاکسازی معبر مواجه شدند، می‌توانند با شماره 137 تماس گرفته تا اکیپ‌های خدمات شهری در اسرع وقت مشکل را برطرف کنند. فیاض، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز با بیان اینکه امسال عملیات برف‌روبی در برنامه‌کاری این سازمان بوده و سازمان مدیریت پسماند آمادگی کامل را برای ارائه خدمات به هنگام بارش برف دارد، گفت: هم‌اکنون 3 هزار مخزن شن و نمک در شهر وجود دارد که به‌محض خالی شدن، شارژ می‌شوند.

وی با اشاره به آمادگی شهرداری تهران برای برف‌روبی مناطق شهر با اشاره به بارندگی روزهای گذشته اظهار کرد: هم‌اکنون در حال شارژ کردن مخازن شن و نمک در شهرهستیم تا درصورت استمرار بارش برف بتوانیم خدمات دهی مناسبی را برای شهروندان تهرانی به انجام رسانیم. وی خاطرنشان کرد: تمامی ستادهای برف‌روبی شهرداری با استفاده از دستگاه‌هایی نظیر کامیون و کامیونت، گریدر و لودر آمادگی کامل را برای حمل برف سنگین از معابر دارند.

همچنین مدیر مرکز کنترل ترافیک معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران نیز با اشاره به تاثیرات اقدامات انجام‌شده، گفت: خوشبختانه شاهد یخ‌زدگی و انسداد معابر نبودیم و ترافیک شهر تهران نسبت به روز گذشته کمتر و نسبتا روان بود. فتاحی با بیان این مطلب اظهار کرد: با وجود بارش برف و باران در تهران به‌دلیل تمهیدات و تلاش خوب عوامل خدمات شهری، 20 دی هیچ‌یک از معابر شهر مسدود و دچار یخ‌زدگی نبود و مورد خاصی از آبگرفتگی نیز در تهران مشاهده نشد. وی افزود: البته مرکز کنترل ترافیک نیز در آماده‌باش کامل قرار داشت و عوامل خدمات شهری طی شب نسبت به پاکسازی و باز‌نگاه داشتن معابر شهر اقدام کردند.

افزایش مسافران مترو و اتوبوس به بسیج ناوگان حمل و نقل عمومی منجر شد

بارش برف و باران در تهران موجب شد ت که تعداد مسافران بیشتری از شبکه حمل‌ونقل عمومی تهران استفاده کنند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در این ارتباط گفت: به‌طور معمول در روزهای برفی و بارانی سرد سال حدود 5 درصد به مسافران مترو افزوده می‌شود که اکنون نیز ما شاهد این افزایش در مترو هستیم و تعداد مسافران مترو به بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر رسیده است.

جعفر ربیعی با بیان اینکه بارش برف و باران سبب افزایش نسبی مسافران مترو شده است، گفت: مترو با تمام ظرفیت در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است و خوشبختانه با مشکل خاصی مواجه نیستیم. همچنین مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز با بیان اینکه از ساعت 5:30 صبح اتوبوس‌ها خدمات‌رسانی خود را به شهروندان آغاز می‌کنند، گفت: برای خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان ، تمام خطوط به‌ویژه خطوط اتوبوسرانی مناطق شمالی یعنی مناطق یک، 2، 3 و 4 تقویت شدند.

پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: با بارش برف و باران، شهر برای خدمات‌رسانی بهتر و جلوگیری از بروز مشکل در تردد شهروندان، علاوه بر6 هزار و 300 دستگاه اتوبوس فعال، 200 دستگاه اتوبوس نیز به‌صورت کمکی و فوق‌العاده جابه‌جایی شهروندان را بر عهده داشتند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تصریح کرد: عوامل پشتیبانی در حالت آماده باش بودند که اگر بارندگی‌ها ادامه داشت ، نسبت به تجهیز اتوبوس‌ها و بستن زنجیر چرخ برای آنها اقدام کنند تا اتوبوس‌ها از ابتدای وقت برای خدمات‌رسانی به شهروندان آمادگی کامل داشته باشند.

سنندجی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته میزان جابه‌جایی مسافران در خطوط تندرو اتوبوسرانی یک میلیون و 800 هزار نفر و در سایر خطوط بیش از 4 میلیون 300 هزار نفر بوده است و شهروندان برای سفرهای خود استقبال خوبی از اتوبوس داشته‌اند. فضل‌‌الله اسلامی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی تهران نیز با ابراز رضایت از خدمات‌رسانی رانندگان تاکسی گفت: حضور تمام وقت 161 اکیپ بازرسی تاکسیرانی که از پیش از طلوع آفتاب در مکان‌های پرمسافر و مسیرهای پر رفت‌وآمد از پیش شناسایی شده استقرار و تردد داشتند، تأثیر قابل‌توجهی در افزایش و بهبود خدمات‌رسانی تاکسی‌ها ایفا کرد.

کد خبر 125467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز