دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه 10کشور آسیایی به مردم تحت محاصره غزه در میان استقبال گرم مردمی و گروه‌های جهادی وارد نوار غزه شد.

کاروان غزه

به گزارش شبکه خبری الجزیره، کاروان موسوم به «آسیا1» مرکب از 112 شهروند از 10کشور آسیایی، از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد نوار غزه شد.این در حالی است که کشتی حامل کمک‌های انسان‌دوستانه آسیایی‌ها موسوم به صلح نیز بعد از ظهر روز گذشته وارد نوار غزه شد.

در همین حال، یک منبع رسانه‌ای در کمیته شکست حصر غزه وابسته به دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که اعضای این کاروان تا روز پنجشنبه آینده در نوار غزه اقامت خواهند گزید.مقام‌های مصری 2شب پیش در حالی گذرگاه مرزی رفح را به روی 112 فعال عضو کاروان آسیا 1 گشودند که این افراد به‌علت مخالفت‌های مصر با عزیمت آنان به نوار غزه، اعتصاب غذا کرده و در فرودگاه العریش تجمع کرده بودند.

اعضای کاروان آسیا 1 بعد از ظهر روز یکشنبه گذشته از دمشق به‌صورت هوایی وارد بندر العریش مصر شده بودند و مقام‌های مصر تنها اجازه ورود به 112 نفر از آنان را دادند و 10نفر دیگر نیز بعد از ظهر روز گذشته وارد نوار غزه شدند.از سوی دیگر، کشتی صلح حامل کمک‌های انسان‌دوستانه کاروان آسیا 1 با پرچم کشور سیرالئون، به‌علت مشکلات ایجاد شده از سوی قایق‌های جنگی صهیونیستی در آب‌های بین‌المللی، با 12ساعت تاخیر به نوار غزه رسید.

این کشتی حامل 8 کانتینر، 4آمبولانس و حدود یک هزار تن از کمک‌های دارویی و پزشکی، پوشاک، شیر کودکان و ابزارهای لازم برای معلولان بود.این کاروان آسیایی نخستین کاروان در نوع خود از نظر توجه و اهتمام ملت‌های آسیایی به ملت فلسطین و محاصره تحمیل‌شده بر نوار غزه به شمار می‌رود.در این میان، چندین استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار، وکیل، دانشجو و اعضایی از سازمان‌های مدنی از ادیان مختلف به این کاروان پیوستند.

در همین حال، فیروز میثبوروالا، سخنگوی فعالان صلح کاروان آسیایی پس از ورود به نوار غزه هدف از این حرکت را تقاضا برای آزادی فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی اعلام کرد.وی افزود: ما همچنین خواستار شکست محاصره نوار غزه و تحریم اقتصادی و سیاسی رژیم صهیونیستی هستیم.

کاروان آسیا 1، مسیر خود را از هند آغاز کرده و پس از عبور از کشورهای پاکستان، ایران و ترکیه به سوریه رسید. در این کاروان فعالانی از جمهوری اسلامی ایران، سوریه، هند، بنگلادش، پاکستان، ژاپن و ترکیه حضور دارند که براساس وعده قبلی خود توانستند در دومین سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به غزه برای نخستین بار از قاره آسیا به یاد هزاران فلسطینی شهید در جنگ 22 روزه وارد این منطقه شوند. اعضای ایرانی این کاروان به‌دلیل کارشکنی مقامات مصری و عدم‌صدور ویزا از همراهی با این کاروان در ادامه مسیر بازماندند و نتوانستند به غزه برسند.

از سوی دیگر، نیروهای رژیم صهیونیستی یکشنبه شب یک جوان فلسطینی را در نزدیکی یک پست بازرسی در کرانه باختری به شهادت رساندند.این کشاورز 24 ساله فلسطینی در حال عزیمت به مزرعه خود در نزدیکی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری بود که هدف نیروهای صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید. این دومین شهید فلسطینی در 48 ساعت گذشته در کرانه باختری است.

صبح یکشنبه نیز یک زن درحالی‌که در تجمع اعتراض به دیوار حائل در کرانه باختری شرکت‌کرده‌ بود، به‌دلیل تنفس گاز اشک‌آوری که از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی پرتاب شده‌بود به شهادت رسید. گزارش‌ها حاکی است که گازهای اشک‌آور شلیک شده توسط نظامیان رژیم صهیونیستی حاوی نوعی ماده سمی است.

کد خبر 124842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز