همشهری آنلاین: ناشران و پدیدآورندگان کتاب نفیس محدودیتی در ارسال آثار به جشنواره و شرکت در مسابقه ندارند

کتاب

به گزارش ستاد خبری اولین جشنواره کتاب نفیس، محمود اسماعیلی دبیر این جشنواره، پس از بیان مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به این که اولین جشنواره کتاب نفیس در 4 بخش "قرآن، نهج‌البلاغه و سایر کتاب‌های مذهبی نفیس"، "کتاب‌های ایرانشناسی نفیس"، "دیوان‏های شعر و کتاب‌های هنری نفیس در رشته‏های مختلف" و بخش ویژه "کتاب‌های نفیس چاپ شده از روی نسخ خطی" برگزار می‌شود، ناشران و پدیدآورندگان کتاب‏های نفیس محدودیتی در خصوص تعداد آثار ارسالی به هریک از بخش‏های مختلف جشنواره ندارند.

وی افزود: ازآنجایی که تعداد ناشران و فعالان عرصه نشر کتاب‏های نفیس به واسطه پرهزینه بودن تولید اینگونه کتاب‏ها محدود است، شورای سیاستگذاری جشنواره با اتخاذ این تصمیم بر آن است تا شاهد رقابت حداکثری آثار و کتاب‏های تولید شده نفیس در کشور باشد.

اسماعیلی گفت: به رغم اینکه کمتر از 10 روز از انتشار فراخوان برگزاری جشنواره می گذرد، استقبال خوبی از طرف ناشران کتاب نفیس جهت شرکت در آن صورت گرفته و پیش بینی می‌شود بالغ بر 600 نسخه کتاب در این جشنواره داوری شود.

دبیر اولین جشنواره کتاب نفیس و نسخ خطی اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره فرصت دارند تا آخر دی ماه آثار نفیس خود را به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.

نخستین جشنواره کتاب نفیس و نسخ خطی ایران از 23 تا 27 بهمن در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

کد خبر 124703
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز