همشهری آنلاین: همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کتاب نفیس و نسخ خطی ایران از پروفسور یوشیفوسا سه کی تقدیر می‌شود

کتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره کتاب نفیس و نسخ خطی ایران، محمود اسماعیلی دبیر این جشنواره پس از بیان مطلب فوق گفت: با توجه به اهتمامی که پرفسور سه کی در زمینه ایران‌پژوهی داشته، در مراسم اختتامیه جشنواره کتاب‌های نفیس و نسخ خطی از وی تقدیر می‌شود.

وی گفت: این ایرانشناس ژاپنی که دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است در خلال 12 سال گذشته بیشترین وقت خود را صرف مطالعه و پژوهش پیرامون دو مرقع سلطان یعقوب که در موزه توپ قاپی سرای استانبول نگهداری می‌شود، نموده است.

به گفته اسماعیلی، پروفسور یوشیفوسا سه کی به دعوت بخش ایرانشناسی کتابخانه ملی در ایران حضور دارد.

اسماعیلی در بخش دیگری از این خبر به برگزاری نمایشگاه کتاب‌های نفیس ارسال شده به نخستین جشنواره کتاب‌های نفیس و نسخ خطی ایران اشاره کرد و گفت: بازدیدکنندگان از این نمایشگاه که در ساختمان مرکز اسناد کتابخانه ملی برگزار شده است، در صورت علاقمندی می‌توانند نسبت به سفارش خرید آثار با تخفیف 10 تا 20 درصد اقدام کنند.

وی معتقد است برگزاری این جشنواره و معرفی و عرضه بالغ بر 500 عنوان کتاب نفیس، فرصت مناسبی برای سازمان‌ها، ادارات و مراکز مختلف است تا مدیران روابط عمومی ضمن بازدید از نمایشگاه نسبت به خرید و اهدای این اقلام فرهنگی که کارکردهای با ارزشی را به همراه دارد، در این محل حضور یابند.

نمایشگاه کتاب‌های نفیس و نسخ خطی تا چهارشنبه 27 بهمن در محل ساختمان اسناد کتابخانه ملی واقع در خیابان میرداماد، خیابان شهید حصاری(رازان جنوبی) دایر است.

کد خبر 128240
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز