چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پس از آنکه علی‌اکبر اشعری چند ماه پیش از پایان سال 89 از ریاست کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران استعفا کرد، هنوز مهم‌ترین کتابخانه کشور، هیچ رئیسی ندارد.

«حامد یاری»، مدیرکل امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پاسخ به این پرسش که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی زمان معرفی شدن رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی را تا پایان سال 89 عنوان کرده بود، به فارس گفت: ما هم این نکته را از زبان وزیر در رسانه‌ها خوانده‌ایم اما تا امروز که این اتفاق نیفتاده است و من اطلاع دقیقی در این باره ندارم.

وی همچنین در مورد طرح ادغام این سازمان با نهادهای دیگر و همچنین گزینه‌های پیشنهادی وزیر ارشاد به رئیس‌جمهور برای تصدی این پست گفت: در مورد ادغام این سازمان که فعلا اتفاقی رخ نداده است و بنده از گزینه‌های پیشنهادی وزیر هم بی‌اطلاع هستم.
یاری ادامه داد: می‌توانید برای رسیدن به پاسخ‌های قطعی‌تر از مهندس منصور واعظی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و حمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی هم پیگیری کنید؛ چراکه کتابخانه ملی هم به نوعی میراث مکتوب محسوب می‌شود و از این منظر آقای بقایی هم می‌تواند پاسخگو باشد. لازم به ذکر است که این پیگیری‌ها هم به نتیجه‌ای نرسید.

پیش از این منصور واعظی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز به فارس گفته بود: اینکه قرار است بنده رئیس کتابخانه ملی ایران شوم تاکنون کسی پیشنهادی به من نداده است. او همین طور گفته بود: بنده هم درباره این موضوع، مطالب بسیاری شنیده‌ام و برخی‌ها هم از جانب بنده نقل کرده‌اند که با این موضوع موافق هستم. ادغام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کتابخانه ملی ایران نیازمند کارشناسی است؛ چراکه باید در شورای‌عالی اداری کشور به تصویب برسد.

کد خبر 131686

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز