به‌دنبال انتشار خبری با‌عنوان «تداوم خشک کردن سواحل مرجانی خلیج‌فارس و خاکریزی در دریا» در همشهری، شرکت نفت و گاز پارس وابسته به شرکت ملی نفت ایران پاسخی ارسال کرد. متن کامل این پاسخ در پی می‌آید.

گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی طرح‌های توسعه پارس‌جنوبی و مشخصاً طرح توسعه فاز‌های22 تا24 پارس جنوبی (که مورد نظر نگارنده بوده‌است) در حدود 2 ماه قبل به اتمام رسیده‌ و به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر و سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور ارسال شده‌و اصلاحات لازم در این خصوص در گزارش مربوطه لحاظ گردیده‌است.

همچنین با عنایت به لزوم تسریع در توسعه میدان مشترک پارس‌جنوبی، روند تصویب مطالعات و برنامه‌های توسعه‌ای با برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و کارشناسان محترم سازمان حفاظت محیط‌زیست همواره پیگیری شده‌است همچنین به اطلاع می‌رساند، شرکت نفت و گاز پارس به‌عنوان مجری طرح توسعه در این منطقه علاوه بر برنامه راهبردی اجرای طرح‌های گازی، با عنایت به مسئولیت اجتماعی خود در منطقه عملیاتی پارس‌جنوبی، اقدام به طراحی و اجرای بزرگ‌ترین پروژه‌های زیست‌محیطی وزارت نفت در منطقه عسلویه نموده و با اولویتی ویژه بر آن متمرکز است؛ به طوری که به بعضی از اهداف از قبل پیش‌بینی شده دست یافته و مابقی برنامه‌ها در حال اجراست.

راه‌اندازی و بهره‌برداری از 8 ایستگاه پایش آلودگی هوا براساس آخرین تکنولوژی روز دنیا در منطقه عسلویه، برگزاری کارگاه‌های تخصصی «به حداقل رساندن انتشار گاز‌های خروجی از پالایشگاه‌ها»، برگزاری دوره‌های حفاظت از جنگل‌های مانگرو برای کلیه پرسنل و در سطح مدارس شهرستان عسلویه و نخل تقی و نیز مطالعه ساخت بزرگ‌ترین سایت پسماند‌های ویژه در منطقه از جمله اقدامات مهم صورت گرفته از سوی وزارت نفت، در منطقه پارس‌جنوبی بوده و در حال پیگیری مستمر است. با عنایت به سرفصل برخی اقدامات مطروحه، شرکت نفت و گاز پارس براساس مسئولیت ملی خود و نیز اجتناب‌ناپذیر بودن توسعه فاز‌های گازی در این میدان مشترک، همواره اجرای طرح‌ها با کمترین خسارت زیست‌محیطی را در اولویت برنامه‌های خود دارد.

کد خبر 124444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز