مدیرکل دفتر زیستبوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست از کشف بزرگ‌ترین محموله قاچاق مرجان در کشور در سال‌جاری خبر داد.

marjan

مهندس امید صدیقی به ایسنا گفت: ماموران دریابانی مرزبانی کشور در عملیاتی با همکاری ماموران سازمان حفاظت محیط‌زیست و گارد محیط‌زیست دریایی از قاچاقچیان 870 کیلوگرم مرجان در اطراف جزیره «هنگام» (حین انتقال به بندرعباس و از آنجا به تهران) کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: جریمه ضرر و زیان وارده به مرجان‌ها 87 میلیون تومان برآورد شده است. از سوی دیگر سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز اقدام به بازگرداندن مرجان‌هایی که زنده بودند، به محل اصلی کرده است. مدیرکل دفتر زیستبوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: اکثر مرجان‌های کشف شده از قاچاقچیان از نوع مرجان‌های توده‌ای بوده‌اند.

وی از اتخاذ تمهیدات ویژه‌ با همکاری یگان حفاظت محیط‌زیست دریایی و دریابانی مرزبانی کشور برای برخورد با قاچاقچیان مرجان در اطراف جزایر «هنگام»، «قشم» و «لارک» خبر داد و گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست درصدد است تا در راستای افزایش میزان بازدارندگی، جریمه قاچاق مرجان را افزایش دهد.

مرجان‌ها جزو گونه‌های حمایت شده در فهرست سایتیس (کنوانسیون نقل و انتقال و تجارت گونه‌های در معرض خطر انقراض) هستند و تعداد زیادی از آنها در لیست قرمز کنوانسیون جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) قرار دارند.

کد خبر 121066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز