همشهری آنلاین: معاون خاورمیانه و مشترک‌ المنافع وزارت امور خارجه نسبت به انتشار خبر شهادت علیرضا عسگری ـ معاون سابق وزارت دفاع کشورمان ـ در زندان‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام عاجل سازمان‌های بین‌المللی برای روشن شدن وضعیت وی شد.

asgari

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد رئوف شیبانی ـ معاون خاورمیانه و مشترک‌ المنافع وزارت امور خارجه ـ نسبت به انتشار خبر شهادت علیرضا عسگری معاون سابق وزارت دفاع کشورمان در زندان‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: اقدام رژیم صهیونیستی و همکاری آمریکا در ربودن عسگری و ادعای اخیر دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی به عنوان مصداق بارز و عینی تروریسم دولتی صرفاً مسئولیت آنها را در قبال جان و سلامت وی سنگین‌تر می‌سازد.

شیبانی اینگونه اقدامات را نشانگر خوی جنایتکارانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی توصیف کرد و خواستار اقدام عاجل سازمان‌های بین‌المللی برای روشن شدن وضعیت وی شد.

وی تصریح کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این نیز اقدامات مشابه دیگری از جمله ربودن 4 دیپلمات ایرانی در لبنان و انتقال آنان به زندان‌های داخل سرزمین‌های اشغالی،‌ از سوی آن رژیم صورت گرفته و تاکنون نیز علیرغم گذشت قریب به سه دهه از این عمل تروریستی، آن رژیم از پاسخگویی و ایفای مسئولیت یک رژیم اشغالگر در کمک به روشن شدن سرنوشت این عزیزان طفره می‌رود، از این رو ضرورت دارد تا اقدامات فوری و جهانی برای مشخص شدن سرنوشت این چهار دیپلمات که در زندان‌های آن رژیم زندانی هستند از سوی تمامی آزادیخواهان و صاحبان وجدان‌های بیدار صورت بگیرد.

شیبانی مسئولیت حفظ جان چهار دیپلمات را از سوی رژیم صهیونیستی مورد تأکید قرار داد.

گزارش روزنامه های اسرائیلی از نحوه شهادت عسگری

سایت اصولگرای مشرق نیوز روز گذشته اعلام کرد ، روزنامه های یدیعوت آحارونوت و هاآرتص، ساعاتی پیش با انتشار خبری بر روی خروجی خود به نقل از یک منبع امنیتی نزدیک به ایهود باراک، وزیر جنگ اسراییل، خبری را مبنی بر خودکشی علیرضا عسگری معاون وزیر دفاع اسبق جمهوری اسلامی منتشر کردند.

در ادامه این خبر آمده است "اما از آنجا که موساد، مسؤول حفظ جان وی بوده، بررسی ها در خصوص شیوه و زمان انتشار این خبر آن هم در شرایطی که صهیونیست ها تحت شدیدترین فشارها به سر می برند، نشان می دهد موضوع به قتل عمد در زیر شکنجه های شدید روحی و جسمی شباهت بیشتری دارد.لذا این خبر بسرعت از روی خروجی این دو روزنامه حذف شد اما خبرنگار مشرق موفق شد نسخه ای از خبر حذف شده این دو روزنامه را ذخیره کند."

به گزارش مشرق نیوز، وبگاه انگلیسی یدیعوت آحارونوت که صبح امروز ( دیروز) این خبر را منتشر کرد بلافاصله صفحه خبر را حذف کرد اما نسخه منتشرشده روی وبگاه این روزنامه در اختیار مشرق قرار دارد. به نوشته این روزنامه، عسکری، هفته گذشته در سلول خود، اقدام به خودکشی کرده است.

بر اساس این گزارش "عسگری، معاون وزیر دفاع اسبق جمهوری اسلامی که در آذر ماه سال ٨۵ وارد شهر استانبول ترکیه شد، طی یک عملیات مشترک توسط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) ربوده و به پایگاه اینجرلیک در ترکیه انتقال یافته بود."

مشرق نیوز نوشته است "سؤالی که اکنون مطرح است این است که آیا قتل یک متهم به نفع رژیم صهیونیستی است و اگر چنین است آیا شهادت عسگری که صهیونیست ها از آن با عنوان خودکشی یاد کرده اند، نوعی اعدام بوده است و آیا نگهبانان زندانی که تحت تدابیر شدید امنیتی ٢۴ ساعته قرار دارد قادر به ممانعت از خودکشی زندانی نیستند؟طبق گزارش اولیه یدیعوت آحارونت، علیرضا عسگری در زندان انفرادی به سر می برده و با هیچ یک از نگهبانان زندان و یا سایر مسؤولان هیچ گونه تماسی نداشته است اما آیا زندانی تحت این شرایط سخت می تواند به خواست خود کشته شود؟ این در حالی است که برای رژیم صهیونیستی بسیار دشوار خواهد بود که چگونگی و نیز علت بازداشت یک مقام ارشد سابق ایرانی در زندان های خود را توضیح دهد در حالی که پیشتر مدعی شده است عسگری، فراری است و در ایالت ویرجینیا در آمریکا به سر می برد."

مشرق نیوز پیش بینی کرد که "انتظار می رود افشای این خبر، روابط تل آویو با ترکیه به عنوان کشوری که عسگری از آن ربوده شده را نیز پیچیده تر کند زیرا در نهایت، موساد به عنوان سازمانی که عسگری را ربوده، مقصر اصلی این حادثه است. "
در این گزارش همچنین آمده است "سؤال بعدی اینجاست که رژیم صهیونیستی با پیکر شهید عسکری چه خواهد کرد و آیا آن را از ترس پاسخ سنگین ایران، مانند جزئیات ربایش وی از ترکیه پنهان نگه می دارد؟ موساد پیشتر مدعی شده بود که عسگری را نربوده و وی در اسرائیل به سر نمی برد که با انتشار خبر قتل وی در زندان های این رژیم، هر دو این داستان پردازی ها کذب از آب در آمد."

مشرق نیوز نوشت: دادستانی تهران، صبح دیروز اعلام کرد 'علی اکبر سیادت' جاسوس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی را که دو سال پیش دستگیر شده بود اعدام کرده که ناظران بر این باورند که این اقدام، توازن امنیتی را برقرار نخواهد کرد زیرا عسگری از مقامات ارشد دفاعی کشور بوده اما سیادت یک جاسوس خرده پا به شمار می آمده است و لذا رژیم صهیونیستی از پاسخ اصلی ایران به این اقدام، بشدت واهمه دارد و وحشت از چگونگی واکنش تهران به این اقدام، از اکنون در بدنه این رژیم محسوس است.

 

کد خبر 124366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز