تفاهمنامه همکاری برای مبارزه با موادمخدر بین ایران و روسیه توسط دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر ایران و رئیس سرویس فدرال نظارت بر گردش غیرقانونی مواد‌مخدر روسیه امضا شد.

مصطفی محمد نجار

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر در مراسم امضای این یادداشت تفاهم گفت: با توجه به اینکه ایران کشوری است که 93 درصد کشفیات جهانی تریاک را به‌خود اختصاص داده و همچنین اقدامات مقابله‌ای با مواد‌مخدر را انجام داده، مورد توجه مجامع بین‌المللی به‌ویژه‌ کشورهای منطقه است.

مصطفی محمد نجار ادامه داد: به‌دلیل تشابهات مختلف ایران و روسیه که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هر دو در مسیر ترانزیت مواد‌مخدر قرار دارند و با توجه به اینکه هر دو کشور از نفوذ منطقه‌ای و ظرفیت اثربخشی بالایی در مبارزه با مواد‌مخدر برخوردارند، رئیس سرویس فدرال نظارت بر گردش غیرقانونی مواد‌مخدر فدراسیون روسیه برای امضای تفاهمنامه به ایران آمده است. وزیر کشور تصریح کرد: در این سفر، موضوعات همکاری را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم برنامه‌های مناسب با توجه به وضعیت فعلی طراحی و اجرا کنیم که منجر به یک مقابله مؤثر در برابر مواد‌مخدر شود.

رئیس سرویس فدرال نظارت بر گردش غیرقانونی مواد‌مخدر روسیه در این نشست با بیان اینکه همکاری‌های بین دو کشور ایران و روسیه در این راستا بسیار سازنده بوده است، گفت: یکی از دلایلی که من امروز در جمهوری اسلامی ایران حضور دارم، این است که سطح همکاری بین‌المللی در بحث مبارزه با مواد‌مخدر بسیار پایین است.

ویکتور ایوانوف با بیان اینکه هدف اصلی مذاکرات ما بالابردن سطح همکاری‌های روسیه و ایران در بحث مبارزه با مواد‌مخدر است، به بیانیه مشترک امضا شده بین 2 کشور اشاره و خاطر نشان کرد: با امضای تفاهمنامه در بحث مبارزه با مواد‌مخدر بین 2 کشور، یک گام مثبت رو به جلو برداشته‌ایم. وی در ادامه اظهار کرد: توافق شده است تا یک گروه کاری به‌صورت مرتب تشکیل جلسه دهد و اطلاعاتی که در دست 2 کشور است به این طریق مبادله شود.

کد خبر 124101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز