گروه اجتماعی: معاون اول قوه قضاییه با اعلام اینکه مسئله اولیه و اصلی دستگاه قضایی و انتظامی برخورد با قاچاقچیان کلان مواد‌مخدر است، گفت: دستگاه قضایی به هیچ عنوان در حکم صادره برای این افراد کوتاه نمی‌آید.

مواد مخدر

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس مواد‌مخدر ناجا گفت: افرادی که حکم آنها به‌صورت قطعی صادر شده باشد بدون درنگ حکم‌شان اجرا شده و به هیچ عنوان در این خصوص کوتاهی نمی‌شود.

رئیسی گفت: امروزه قضات کشور به دور از هرگونه نفوذ از سوی افراد سودجو به وظایف خود پرداخته و کوتاهی نمی‌کنند. وی با اشاره به برخورد با ورود مواد‌مخدر به زندان‌ها گفت: ‌برنامه‌ریزی دقیقی در این خصوص صورت گرفته و بخش‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز در این زمینه فعال شده‌اند تا مواد‌مخدر وارد زندان‌ها نشود.

رئیسی گفت: با اصلاح قانون مواد‌مخدر صنعتی با متهمان مواد‌مخدر صنعتی مانند مواد‌مخدر سنتی برخورد می‌شود و مجازات سنگینی برای آنان در نظر گرفته می‌شود زیرا در سال‌های اخیر بیشترین تهدیدات از سوی مواد‌مخدر صنعتی بوده است.
وی افزود: مسئله اولیه و اصلی دستگاه قضایی و انتظامی برخورد با قاچاقچیان کلان مواد‌مخدر است.

بر همین اساس با ابلاغ این قانون پرونده‌های این افراد با شدت و سرعت بیشتری رسیدگی می‌شود.معاون اول قوه قضاییه گفت: این برخوردها باید مداوم باشد و دستگاه قضایی به هیچ عنوان در حکم صادره برای این افراد کوتاه نمی‌آید.

حکم حاملان بیش از 30‌گرم مواد‌مخدر صنعتی اعدام است

در همین حال رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا از دستگیری بیش از 17‌هزار نفر در زمینه حمل و توزیع مواد‌مخدر صنعتی طی سال‌جاری خبر داد و گفت: حکم افرادی که بیش از 30‌گرم مواد‌مخدر صنعتی همراه داشته باشند اعدام است.سردار حمیدرضا حسین آبادی در حاشیه این همایش افزود: از زمان ابلاغ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد‌مخدر، نیروهای پلیس مبارزه با مواد‌مخدر در سراسر کشور حضور یافته و روی باندهای قاچاق، تولید و توزیع مواد‌مخدر صنعتی در حال فعالیت هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر با اشاره به بحث دستگیری دانه‌درشت‌ها در قاچاق مواد‌مخدر گفت: در سال‌های گذشته به‌دلیل خلأ قانونی، افرادی که پشت صحنه مواد‌مخدر فعالیت می‌کردند و هدایتگر خرده فروشان بودند، از چنگال قانون فرار می‌کردند و درصورت دستگیری نیز به‌عنوان مباشر مجازات می‌شدند اما در اصلاح قانون این افراد به1.5 برابرمجازات افراد دستگیر شده محکوم می‌شوند.

وی با اشاره به لابراتوارهای خانگی گفت: شناسایی این لابراتوارها براساس اقدامات اطلاعاتی و گزارش‌های مردمی در دستور کار قرار گرفته که پس از تکمیل پرونده‌ها برخورد جدی با آنها شروع می‌شود.رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تصریح کرد: ‌در طول سال‌جاری 925 کیلوگرم شیشه و300 تن انواع دیگر مواد‌مخدر کشف و ضبط شده است.وی با اشاره به کاهش 38‌درصدی کشف مواد‌مخدر گفت: بخشی از این کاهش به‌دلیل برخوردهای مناسب صورت گرفته با قاچاقچیان مواد‌مخدر و بخشی به‌علت انسداد مرزها و حضور مؤثر پلیس بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا گفت: امیدواریم با اعتبارات سال‌جاری برای انسداد مرزها بتوانیم جنوب سیستان‌وبلوچستان را به‌طور کامل مسدود کنیم.وی تصریح کرد: در حال حاضر انسداد مرزهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان موجب کاهش چشمگیر ورود مواد‌مخدر به کشور شده است.سردار حسین‌آبادی گفت: در قانون جدید مواد‌مخدر و برخورد با متهمان مواد‌مخدر صنعتی تمامی مواد از جمله اکستازی، آمپول‌های روانگردان و شیشه ، مجازاتی یکسان دارند.

کد خبر 124304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز