همشهری آنلاین: نماینده تهران در آغاز جلسه امروز از هیئت رئیسه مجلس به دلیل تاخیر در دستور کار قرار دادن گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد دیوان محاسبات در مجلس هفتم انتقاد کرد.

naderan

به گزارش خبرنگار مهر، الیاس نادران در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ، با استناد به ماده 198 آیین نامه داخلی مجلس تذکری مبنی بر تاخیر در ارائه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد دیوان محاسبات کشور در مجلس هفتم مطرح کرد.

نادران اظهار داشت: تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دیوان محاسبات در مجلس هفتم را تیرماه امسال به کمیسیون مربوطه آن ارائه دادیم و کمیسیون در چهارم آبان ماه امسال آن را تصویب و به هیئت رئیسه ارجاع کرد تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 198 آیین نامه این گزارش باید خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم تهران گفت: من از تاریخ 4 آبان ماه موضوع را پیگیری کردم اما متاسفانه هیئت رئیسه طرح تحقیق و تفحص را در دستور کار مجلس نگذاشت و پس از آن ما با برنامه پنجم توسعه کشور مواجه شدیم که در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نادران ادامه داد: هفته پیش با توجه به پایان بررسی برنامه پنجم به هیئت رئیسه مراجعه کردم و سئوال کردم چرا موضوع طرح تحقیق و تفحص از عملکرد دیوان محاسبات در مجلس هفتم در دستور کار قرار نگرفته است که هیئت رئیسه توضیح داد اشتباهی در این رابطه ایجاد شده و مسیر غلطی طی شده که اکنون تصحیح شده و به زودی این طرح در دستور کار قرار می گیرد.

نادران اضافه کرد: اکنون که دستور جلسه هفته را می خوانم هنوز در دستور قرار نگرفته و در کادری به صورت نامشخص بدون اینکه ذکر شود در چه روز و چه ساعتی این گزارش قرار است در دستور قرار می گیرد فقط نامش ذکر شده.

وی گفت: این در حالی است که بر اساس آیین نامه داخلی مجلس تقاضای طرح تحقیق از عملکرد دیوان محاسبات در مجلس هفتم باید خارج از نوبت و در اولین جلسه مجلس در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه علی لاریجانی که ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت پس از توضیح خواستن از هیئت رئیسه گفت: این طرح در دستور کار قرار می گیرد و پیگیری می شود.

 

 

کد خبر 124076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز