درحالی‌که رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از 12 روز دیگر در قطر آغاز خواهد شد، تیم ملی فوتبال ایران از روز جمعه اردوی تدارکاتی خود را در دوحه آغاز کرد‌ و ملی پوشان فوتبال ایران روز گذشته دومین جلسه تمرینی خود را پشت سر گذاشتند.

تیم ملی فوتبال

این تمرین به مرور کارهای تاکتیکی اختصاص داشت و نکته قابل توجه این است که در حال حاضر هیچ بازیکنی در اردوی تیم ملی مصدوم نیست. ‌‌ قرار است ایران روز سه‌شنبه در یک دیدار دوستانه مقابل تیم ملی قطر قرار‌بگیرد. دیدار این دو تیم ساعت 18:30 به وقت ایران در ورزشگاه الغرافه برگزار خواهد شد.‌

باقری پا به توپ شد

اولین جلسه تمرینی تیم ملی با توجه به خستگی بازیکنان به‌مدت 70 دقیقه برگزار شد ولی دومین جلسه تمرینی 90 دقیقه طول کشید.از نکات جالب توجه تمرین می‌توان به حضور کریم باقری اشاره کرد. او که به‌عنوان مشاور فنی قطبی در کنار تیم ملی حضور دارد پا به پای بازیکنان تمرین کرد و آمادگی‌اش انگیزه بازیکنان را دوچندان کرده بود. منصور رشیدی مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی هم اعلام کرد که بازیکنان با وجود خستگی ناشی از حضور در بازی‌های لیگ برتر، همچنان علاقه‌مند بودند که تمرین ادامه داشته باشد و اظهار خستگی نمی‌کردند.

به‌دنبال ورزشگاه

تیم ملی 12 دی با تیم ملی آنگولا هم یک بازی دوستانه برگزار خواهد کرد ولی هنوز محل برگزاری این دیدار مشخص نشده که این مهم‌ترین مشکل تیم ملی در اردوی قطر است. البته مسئولان فدراسیون در پی رفع این مشکل هستند و گفته می‌شود که احتمالا محل برگزاری این دیدار یک یا 2 روز قبل از انجام آن مشخص می‌شود.

در این زمینه قطری‌ها مشکلی ایجاد نکرده‌اند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه برگزاری مسابقات دوستانه را در ورزشگاه‌های محل برگزاری جام ملت‌های آسیا نمی‌دهد.عباس ترابیان، سرپرست کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال در این خصوص می‌گوید: «تمامی ورزشگاه‌های میزبان جام ملت‌های آسیا در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیاست.

البته ما اعلام کرده‌ایم اگر ورزشگاه کوچکی هم در اختیارمان گذاشته شود مشکلی نداریم اما هنوز موافقت رسمی AFC اعلام نشده است، هر چند که احتمالا این مشکل حل خواهد شد.» او همچنین وضعیت اسکان تیم ملی را مناسب ارزیابی می‌کند: «در تماسی که با اعضای کادر فنی تیم ملی داشته‌ایم، تیم‌ در دوحه مستقر شده و خوشبختانه همه اعضا از شرایطی که تیم ملی در آنجا دارد به‌طور کامل راضی هستند.»

شکست حریف ایران

تیم ملی کره‌شمالی که در جام ملت‌ها همگروه ایران است، در دیداری دوستانه مقابل کویت شکست خورد. کویت و کره‌شمالی که خود را برای حضور در جام ملت‌ها آماده می‌کنند، جمعه شب در دیداری دوستانه مقابل هم صف آرایی کردند که کویت با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. کره‌شمالی در شرایطی شکست خورد که در گروه ایران قرار دارد و کادر فنی تیم ملی بازی این تیم را آنالیز خواهد کرد. همچنین عراق، دیگر حریف ایران در مرحله گروهی روز سه‌شنبه مقابل تیم ملی عربستان قرار خواهد گرفت.

قطبی در انتظار تسویه‌حساب

قطبی بعد از جام ملت‌های آسیا و با کسب هر نتیجه‌ای تیم ملی را ترک خواهد کرد تا به لیگ ژاپن برود؛ این در حالی است که او هنوز با فدراسیون فوتبال از لحاظ مالی تسویه حساب نکرده و چند هفته پیش هم رسانه‌ها از ناراحتی او خبر دادند. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در این مورد می‌گوید: «هنوز با قطبی به‌صورت کامل تسویه حساب نشده ولی مشکلی در این مورد وجود ندارد.

ما قرارداد دومرحله‌ای با این مربی منعقد کردیم که او در مرحله نخست تیم را در 3 بازی پایانی مقدماتی جام جهانی هدایت کرد. در مرحله دوم که 2 بخش بود ابتدا قطبی تیم را در مرحله مقدماتی جام ملت‌ها زیرنظر داشت و جواز حضور به مرحله نهایی را کسب کرد و مرحله دوم هم مرحله نهایی جام ملت‌هاست. البته او تا به امروز وظایفش را به‌خوبی انجام داده و نتایج بدی هم نگرفته است.» کفاشیان در مورد اینکه درصورت ناکامی تیم ملی در جام ملت‌ها چه کسی پاسخگو است تاکید می‌کند: «همیشه در شکست‌ها من پاسخگو هستم.»

کد خبر 124056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز