همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره جزییات بازگشت چهار بازیکن از اردوی تیم ملی در قطر به ایران، گفت: نمی‌خواستیم اسامی تیم ملی را رسانه‌ای کنیم.

افشین قطبی افزود: همانگونه که پیش از این اعلام شده ما طبق مقررات کنفدراسیون آسیا باید اسامی 23 بازیکن را تا تاریخ 28 دسامبر اعلام می‌کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انجام این کار نیاز به مقدماتی داشت ما مجبور شدیم روز 26 دسامبر فهرست مقدماتی 23 نفر را به فدراسیون ایران بدهیم تا آنها نیز آن را تا دو روز بعد در اختیار ای.اف.سی. قرار دهند.

قطبی افزود: با توجه به اینکه اردوی ما از 24 دسامبر آغاز شده بود و تنها سه روز قبل از آن 27 بازیکن را به این اردو دعوت کرده بودیم، طبیعی بود که در فاصله پنج روز (از 21 دسامبر که اسامی اعلام شد تا 26 دسامبر که اسامی 23 بازیکن را به فدراسیون دادیم)، کادر فنی نمی‌توانست نظر قطعی درباره حذف چهار بازیکن بدهد و ما فقط یک فهرست مقدماتی 23 نفره را اعلام کردیم.

سرمربی تیم ملی گفت: البته نمی‌خواستیم این فهرست رسانه‌ای شود که سایت کنفدراسیون آسیا آن را منتشر کرد.

قطبی افزود: هدف نهایی ما این بود که در پایان این اردو یعنی 3 ژانویه (13 دی) اسامی نهایی 23 نفر را اعلام کنیم که با اعلام سایت ای اف سی، بازیکنان از آن مطلع شدند.

سرمربی تیم ملی ایران گفت: البته من با آنها بطور مفصل صحبت کردم و صادقانه این روند کاری را برای آنها توضیح و به آنها اطمینان دادم که این فهرست، نهایی نیست اما سه نفر از آنها (حقیقی، نوروزی و منتظری) با توجه به اینکه احساس می‌کردند روحیه مناسبی را برای ادامه کار ندارند، صلاح دیدیم که به کنار خانواده و باشگاه‌شان بازگردند.

قطبی تصریح کرد: البته کیانی به دلیل این که پدرش در یک سانحه آسیب دیده و نگران وضعیت ایشان بود، درخواست بازگشت به ایران را داشت که موافقت کردیم و اگر بعدا به وجود او نیاز داشتیم، می‌تواند بازگردد.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که چنانچه در این مدت از این 23 بازیکن باقیمانده نفر یا نفراتی آسیب ببینند یا مشکل دیگری پیش بیاید چه خواهید کرد، گفت: ما تا شش ساعت قبل از نخستین بازی جام ملت‌ها در روز 17 دی می‌توانیم در فهرست مان تغییر ایجاد کنیم که این موضوع را روز پنجشنبه 9 دی مدیر رسانه ای تیم ملی نیز اعلام کرد.

قطبی گفت: ما پیش از این یک فهرست 50 نفره برای ای اف سی ارسال کرده‌ایم و از این نظر دستمان باز است و چنانچه هر مشکلی پیش بیاید تا تاریخی که فرصت داریم، می‌توانیم از آن فهرست بازیکن به تیم دعوت کنیم.

کد خبر 124498
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز