روزنامه انگلیسی Financial Times، استیو جابز رئیس شرکت اپل را به عنوان چهره برتر سال 2010 معرفی کرد.

steve jobs person of the year

 

به گزارش PCmag، روز جمعه این روزنامه استیو جابز مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران شرکت اپل را به عنوان فرد سال معرفی کرد.

 در یک یادداشت خلاصه این روزنامه با بیان این خبر نوشت: "فن‌آوری تمام جنبه‌های زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده‌است؛ موسیقی، فیلم و هنر. به همین دلیل هم خوره‌های کامپیوتر امپراطورهای دنیا هستند!"

 در این یادداشت آمده:‌ "به این ترتیب استیو جابز، رئیس یقه اسکی پوش شرکت اپل که هفته پیش توسط باراک اوباما به عنوان نمونه بارز دست یافتن به رویای آمریکایی معرفی شد، چهره برتر سال Financial Times‌ معرفی می‌شود."

 اوباما هفته گذشته در پاسخ به این سوال که چقدر تفاوت بین طبقات اجتماعی در آمریکا وجود دارد گفت: "ما از افرادی مثل استیو جابز که چند محصول انقلابی تولید کرده تقدیر می‌کنیم و توقع داریم که این افراد پولدار شوند و این امر خوبی است. ما نیازمند انگیزه هستیم و این بخشی از بازار آزاد ما است."

 گفتنی‌است در 15 دسامبر، مجله تایمز مارک زاکربرگ، مدیرعامل و بناینگذار وب‌سایت شبکه اجتماعی فیس‌بوک را برای "متصل کردن بیش از نیم میلیارد انسان و به تصویر کشیدن ارتباطات اجتماعی بین آن‌ها" به عنوان چهره سال 2010 معرفی کرد.

 از طرفی استیو جابز سال پرکار و در عین حال موفقی را پشت سر گذاشت. در ماه آوریل کامپیوتر تبلت آی‌پد را معرفی کرد و با عرضه آن به بازار میلیون‌ها دستگاه از آن فروخته شد و بازار تبلت آنقدر متحول شد که تقریباً هر ماه شرکت‌های مختلف یک دستگاه تبلت برای رقابت با آی‌پد به بازار عرضه کردند.

 بعد از آن یکی از مهندسان اپل نمونه آزمایشی گوشی آی‌فون 4 که تا آن زمان خبری از آن منتشر نشده بود را در رستورانی در کالیفرنیا گم کرد و وبلاگ فن‌آوری گیزمودو هم تمام مشخصات فنی و تصاویر آن را در اینترنت منتشر کرد. این گوشی در ماه ژوئن به بازار آمد.

 چند مدل جدید دستگاه آی‌پاد هم معرفی و به بازار عرضه شدند و دستگاه Apple TV جدید به قیمت 99 دلار فروخته شد. در ماه اکتبر لپ‌تاپ جدید 11.6 اینچی مک‌بوک ایر به همراه مدل 13.3 اینچی آن به بازار آمد و یک ماه پیش هم نسخه جدید سیستم عامل iOS  برای استفاده کاربران آی‌پد، آی‌فون و آی‌پاد تاچ معرفی شد.

 استیو جابز در سال 2010 علاوه بر پاسخ دادن مستقیم به ایمیل بعضی مشتریان که در بین روسای شرکت‌ها بزرگ بی سابقه‌است، الهام بخش ساخت یک عروسک بامزه رومیزی نیز شد![عروسک رومیزی استیو جابز]

 

کد خبر 123987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز