گروه شهری: 2 دی لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی، ‌ مینی بوس و اتوبوس‌های ریالی به شورای شهر تقدیم می‌شود.

تاکسی

به گفته سیدجعفر تشکری‌هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، این نرخ پیشنهادی براساس کار کارشناسی و به‌دنبال افزایش قیمت سوخت تعیین شده که پس از تصویب شورای شهر به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این مصاحبه گرچه هیچ صحبتی از میزان افزایش کرایه‌ها نکرد اما مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در مصاحبه با ایسنا با اشاره به جلسه مشترک دولت با شورای شهر در جمعه گذشته اظهار داشت: در این جلسه با دولت بر سر افزایش نرخ تاکسی‌ها به میزان 15درصد به توافق رسیدیم.

از سوی دیگر، تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از عدم‌افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس تا پایان سال خبر داد و در این‌باره اظهار داشت: به‌رغم افزایش هزینه‌ها، شهردار تهران تاکید کرده برای آنکه مردم تحت فشار قرار نگیرند بلیت اتوبوس و مترو افزایش قیمتی نداشته باشد.

در این باره چمران رئیس شورای شهر نیز اظهار داشت: گرچه تاثیر افزایش قیمت سوخت در اتوبوس و مترو حدود 10درصد بوده است اما با این حال مدیریت شهری تلاش می‌کند تا این افزایش تاثیری در قیمت بلیت اتوبوس و مترو نداشته باشد. با این همه، حمزه‌شکیب رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر سه‌شنبه گذشته در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اگر دولت به تعهدات خود در پرداخت یارانه بلیت مترو عمل نکند به ناچار سهم مردم در پرداخت یارانه‌ها افزایش می‌یابد.وی اضافه کرد: قرار است که دولت به تعهد 48میلیارد تومانی خود بابت یارانه بلیت مترو عمل کند و انتظار آن است که به این تعهد عاجلانه عمل شود تا مجبور نشویم سهم دولت را از مردم بگیریم.

شکیب با اشاره به منابع محدود درآمدی شهرداری خاطرنشان کرد: مردم، دولت و شهرداری هر کدام سهمی در پرداخت یارانه بلیت مترو و اتوبوس برعهده دارند.به گفته شکیب، دولت یارانه می‌دهد و اعلام می‌کند که از مردم یارانه‌ای نگیرید اما وقتی به تعهد خود عمل نمی‌کند، غیرمستقیم می‌گوید که این یارانه‌ را از مردم دریافت کنید.

وی با اشاره به اعلام پرداخت حدود 26 میلیارد تومان برای یارانه بلیت مترو و اتوبوس که توسط معاون عمرانی وزیر کشور در شب آغاز هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت، اظهار کرد: طبق اطلاع ما هنوز این مبلغ پرداخت نشده است. وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه در ماه دهم سال قرار داریم هرچه زودتر این مبلغ در سال‌جاری محقق شود.

نرخ کرایه تاکسی

در همین حال مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با تاکید بر اینکه نرخ کرایه تاکسی‌های پایتخت تا تصویب شورای شهر تهران و ابلاغ آن به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت، گفت: تنها یک‌هزارم تاکسی‌های تهران تخلف افزایش کرایه داشته‌اند.
اسلامی با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی تهران پیشنهاد نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها را تعیین کرده است، به ایسنا گفت: درخواست سازمان تاکسیرانی برای افزایش کرایه بیش از 15 درصد است اما تعیین نرخ‌های جدید منوط به تصویب شورای شهر تهران و تایید فرمانداری و پس از آن ابلاغ به تاکسیرانی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه تعداد تخلفات تاکسی‌ها در تهران با توجه به حضور بازرسان تاکسیرانی، راهنمایی و رانندگی و تعزیرات بسیار کم بوده است، به ایسنا گفت: طی چند روز گذشته با حدود 40 دستگاه تاکسی متخلف برخورد شده است که این رقم، یک‌هزارم تاکسی‌های تهران است.

کد خبر 123868

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز