یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اجرای سه طرح، نیاز آبی دریاچه ارومیه به میزان سه و یک دهم میلیارد مترمکعب آب تأمین خواهد شد.

آسفالت

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره راهکارهای رفع آلودگی هوای تهران هم گفت: درصددیم با خودروهای فاقد معاینه فنی و آلاینده هوا برخورد جدی تری شود.محمد جواد محمدی زاده در حاشیه جلسه هیأت دولت در مصاحبه با خبرنگار ما با بیان اینکه افزایش محدوده طرح زوج و فرد در تهران در هفته گذشته با استقبال مردم روبرو شد، افزود: شورای عالی ترافیک درصدد است این طرح را برای همیشه نهایی کند.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای نجات دریاچه ارومیه چه راهکارهایی اندیشیده اید، گفت: یکی از برنامه های ما که باید طی پنج سال اجرایی شود جا به جایی آب از حوزه به حوزه است که با اجرای آن آب حوزه آبخیز دریاچه ارومیه 700 میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

وی افزود: برنامه دوم ما که در سه سال باید اجرا شود، اصلاح روش های آبیاری است که از این طریق نیز یک میلیارد مترمکعب به حوزه آبخیز دریاچه ارومیه افزوده خواهد شد.

محمدی زاده اضافه کرد: طرح سوم ما درباره این دریاچه، بارور کردن ابرهاست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اجرای این سه طرح، نیاز آبی دریاچه ارومیه به میزان سه و یک دهم میلیارد مترمکعب آب تأمین خواهد شد.

کد خبر 123532
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز