یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین - شهره فرجی: دانشمندان اعلام کردند خوردن آب انار فواید زیادی برای بیماران کلیوی و دیالیزی دارد.

انار

این دانشمندان طی نتایج حاصله از تحقیقات خود اعلام کردند احتمال ابتلا به عفونت در بیماران کلیوی و بیماران دیالیزی که در هفته چند لیوان آب انار می‌خورند، کمتر خواهد بود.

تحقیقات نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار می‌تواند آسیب‌های سلولی را که در اثر رادیکال‌های آزاد به وجود می‌آید کاهش دهد.

دانشمندان معتقدند رژیم‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند کمک زیادی به افراد مبتلایان به نارسایی‌های کلیوی کند. دلیل اصلی این موضوع این است که میزان رادیکال‌های آزاد در خون این بیماران در طی عبور خون از دستگاه‌های دیالیز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث افزایش تورم در بافت‌های بدن شود.

در این تحقیقات 101 بیمار به تصادف انتخاب شدند و به مدت یک سال سه بار در هفته به آن‌ها آب انار داده شد. بعد از این مدت دانشمندان متوجه شدند آب انار در کاهش رادیکال‌های آزاد و عفونت در بیماران نقش بسیار مهمی داشته است.

مصرف این آب میوه باعث شده است تعداد مراجعات به بیمارستان به دلیل عفونت‌های کلیوی از 40 درصد به 80 درصد در بین این بیماران کاهش داشته باشد.

طی نتایج حاصله از تحقیقاتی که در سه سال گذشته صورت گرفته آب انار در میان محصولات متنوع، حاوی بیشترین مقدار پلی فنول‌ها است.

www.naturalnews.com

کد خبر 123457
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز