جمعه ۲۳ تیر ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهدکه نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار می‌تواند به طور قابل توجهی از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری کند.

به گزارش بی بی سی  گروهی از پژوهشگران در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس به بررسی گروهی از مردان  مرد 65 تا 70 ساله مبتلا به سرطان پروستات پرداختند که با جراحی یا پرتوتابی  درمان شده بودند اما علائمی نشان می‌دادند که بیماری در آنها به سرعت در حال بازگشت است.

وجود سلول‌های سرطانی در این افراد با اندازه‌گیری یک ماده شیمیایی در خون به نام "آنتی‌ژن اختصاصی پروستات" (PSA)  از لحاظ عود سرطان تحت نظر قرار داشت. این پژوهشگران مدت دو برابر شدن میزان PSA   در خون را اندازه می‌گرفتند.  هر چه این مدت کوتاهتر باشد نشانه سرعت پیشرفت سرطان است.

 میانگین این زمان دوبرابرشدن در این بیماران 15 ماه بود آما در بیمارانی که آب انار می‌نوشیدند میانگین این زمان تا 54 ماه افزایش یافت. در برخی از مردان تحت بررسی پس از سه سال از درمان اولیه علیرغم آن که هیچ درمانی جز نوشیدن آب انار دریافت نمی‌کردند میزانPSA  ثابت باقی مانده بود.

دکر آلن پانتوک سرپرست این تحقیق می‌گوید:" من از دیدن این بهبودی در این افراد شگفت‌زده شدم. شاید با استفاده از آب انار بتوانیم نیاز این افراد را به درمان‌های مکملی مثل شیمی درمانی یا هورمون‌درمانی که عوارض جانبی خاص خود را دارند برطرف کنیم."

آب انار به داشتن اثرات ضدالتهابی  و میزان بالای مواد آنتی اکسیدانت آن مشهور است.

آنتی‌اکسیدانت‌ها از بدن در مقابل آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد – که در واکنش‌های شیمیایی در بدن تولید می‌شوند- محافظت می‌کنند.

انار همچنین حاوی موادی به نام ایزوفلاوون‌ها است که تصور می‌رود نقشی در نابودی سلول‌های سرطانی داشته باشند.

کد خبر 1309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز