ترجمه دکتر فرشته شهیدزاده: اندازه ایده‌آل برای مصرف میوه و سبزیها 5 وعده در روز است. در حالی که بیشتر مردم کمتر از این مقدار میوه و سبزی در روز مصرف می‌کنند.

ما راهکارهای زیر را برای افزایش وعده‌های مصرفی میوه و سبزی توصیه می‌کنیم.

1 – وعده اصلی غذای خود را با سبزیجات آغاز کنید: پیش از آنکه غذای اصلی را در بشقاب قرار دهید. سالاد، سبزیجات و یا کاهو میل کنید. پس از صرف سبزی یا سالاد به سراغ غذای اصلی بروید. از آنجایی که در زمان گرسنگی صرف غذا را با سبزیجات شروع می‌کنید، بنابراین احتمالاً سبزی و سالاد بیشتری خواهید خورد.

2 – سالاد مخصوص درست کنید: یک بسته 250 گرمی کاهو کمی بیش از یک وعده غذایی حجم دارد. یک گوجه‌فرنگی متوسط، یک سیب متوسط و یک چهارم فنجان کشمش به آن اضافه کنید تا ارزش غذایی آن بیشتر شود.

3 – استفاده از سبزیجات را برای خود آسان کنید: اگر فرصت کافی برای تمیز کردن و خرد کردن سبزیجات ندارید، آنها را به صورت آماده تهیه کنید. نگران اختلاف قیمت آن نباشید.

این اختلاف قیمت بسیار کمتر از بهایی است که در اثر نخوردن سبزیجات و از دست دادن سلامتی خود برای خرید دارو پرداخت خواهید کرد. از میوه‌های کمپوت شده نیز استفاده کنید. کمپوتها منبع سریع و راحت برای دسترسی به میوه‌ها در هر فصلی هستند.

می‌توانید در تهیه سالاد نیز از میوه‌های کمپوت شده استفاده کنید. می‌توانید همچنین میوه‌ها را در فریزر منجمد کنید و یا اینکه آنها را خشک کنید و در همه فصول سال مورد استفاده قرار دهید.

4 – از نوشیدنیها استفاده کنید: هر چند که نوشیدن آب میوه به اندازه خوردن میوه تازه و یا کمپوت میوه فیبر را به بدن منتقل نمی‌کند ولی باز هم راه خوبی برای رسانیدن ویتامینها به بدن است. می‌توانید بنابر ذائقه خود میوه‌های مختلف را به همراه ماست و یا شیر در مخلوط‌کن ریخته و یک عصرانه درست کنید.

5 – از سبزیجات در پیتزا استفاده کنید: پیتزای گوشت را فراموش کنید. به جای آن پیتزای سبزیجات سفارش دهید. به این ترتیب در هر قطعه پیتزا سبزیجات تنوری میل خواهید کرد.

6 – آنها را در غذا پنهان کنید: شما می‌توانید هویج خرد شده را به مایه ماکارونی و یا لازانیا اضافه کنید. از پوره سیب‌زمینی برای غلیظ کردن سوپ استفاده کنید و به این شکل سبزیجات مصرفی خود را افزایش دهید.

کد خبر 2930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار