همشهری‌آنلاین: پیکر پاک شهدای جنایت تروریستی در روز تاسوعای حسینی چابهار امروز با حضور وزیر کشور، آیت الله قمی نماینده مقام معظم رهبری ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان و مردم شهید پرور این شهرستان تشییـع شد

sistan

به گزارش واحد مرکزی خبر، مقام معظم رهبری در پیامی به مناسبت این حادثه که آیت الله قمی آن را خواند، گفتند: مردم اهداف دشمن را خوانده‌اند و تشخیص داده‌اند که استکبار نمی‌خواهد امت اسلامی از عزت و اقتدار برخوردار باشد.

ایشان افزودند: دشمنان نمی‌خواهند اتحاد مسلمانان و اقتدار دنیای اسلام را ببینند و آنان از وحدت اسلامی و درسی که قیام عاشورا به ما می‌دهد، هراس دارند.

در ادامه این پیام آمده است: اگر در کربلا امام حسین (ع) به شهادت می‌رسد امروز نیز مادر و کودک دو ماهه اش و زن و مرد و کودک در خون خود می‌غلتند.

همچنین در این پیام آمده است: دشمنان نمی‌خواهند غنی سازی اورانیوم را در کشورمان ببینند و این مسئله بین اسلام و دشمنان اسلام است.

رئیس جمهور هم در پیامی به این مناسبت که وزیر کشور آن را خواند ، گفت: ادعای مدعیان دموکراسی و حقوق بشر ، کذب و دروغ است و بدانند که این گونه اقدامات هیچ خللی در وحدت شیعه و سنی ایجاد نخواهد کرد.

وزیر کشور هم در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهداف دشمنان در این اقدامات شوم ، بر هم زدن وحدت امت اسلامی ، نگرانی استکبار از عزت و اقتدار کشورمان در جوامع بین المللی و همچنین روند رو به رشد توسعه در چابهار را از اهداف این اقدامات کور دست نشانده های استکبار دانست.

نجار با اشاره به زندگی مسالمت آمیز برادران شیعه و سنی در کنار یکدیگر در دیگر مناطق کشور تاکید کرد این اقدامات با ایجاد تفرقه انجام می شود.

وی افزود: رئیس جمهور بر دستگیری عاملان این جنایت تاکید کرد و در این زمینه تاکنون 9 نفر از عوامل و دست اندرکاران جنایت اخیر در چابهار ، کنارک و منطقه مرزی دستگیر شده اند که به سزای اعمالشان خواهند رسید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان هم در این مراسم گفت: در کدام مذهب از مذاهب اسلامی عزاداری برای امام حسین (ع) جرم است که این گونه برخورد می شود.

آیت الله سلیمانی افزود: دشمنان چشم دیدن توسعه منطقه را ندارند به ویژه این که طرح عظیم راه آهن چابهار - زاهدان - مشهد با حضور رئیس جمهور از این شهر آغاز شد.

وی گفت: دشمنان مدتها است که مساجد و مراسم مذهبی ما را هدف قرار داده اند و باید عاملان این جنایت ها با تدابیر مسئولان به سزای اعمالشان برسند

کد خبر 123300
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز