گروه سیاسی: در کنار تمام بیانیه‌هایی که جنایت تروریستی تاسوعای چابهار را محکوم می‌کرد، اهل سنت چابهار دست به راهپیمایی گسترده اعتراض‌آمیز زدند و آمادگی خود را در پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران اعلام کردند.

تظاهرات سیستان و بلوچستان

مردم و علمای اهل سنت مناطق نیکشهر، کنارک، سرباز و بخش‌های تابعه این شهرستان‌ها در این راهپیمایی، با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق و اشرار مسلح اعدام باید گردند، اینگونه اقدامات تروریستی را محکوم کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم مولوی عبدالرحمن ملازهی در سخنانی با تسلیت این جنایت تروریستی به خانواده معظم شهدا، این اقدام کور و پلید را محکوم کرد. وی گفت: دشمنان ملت ایران که در صحنه‌های مختلف با شکست مواجه شده‌اند، امروز سعی دارند با اجیرکردن برخی عوامل مزدور در صفوف به هم پیوسته و وحدت آفرین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند اما مزدورانی که این ننگ را برای همیشه تاریخ برای خود ثبت کردند، بدانند هرگز به این آرزوی ننگینشان نخواهند رسید. در پایان این راهپیمایی، بیانیه‌ای در6 ماده در محکومیت این جنایت تروریستی قرائت شد.

رسیدگی ویژه و سریع

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای دستور آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضاییه پرونده عاملین تاسوعای خونین چابهار به‌طور ویژه و سریع رسیدگی می شود.

درخواست جامعه مدرسین

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای جنایات تروریستی چابهار را محکوم کرد. در این اطلاعیه آمده است: هدف دشمنان از انجام چنین حوادثی، ایجاد تفرقه و درهم شکستن اقتدار و امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با هوشیاری مسئولان و مردم انقلابی، مؤمن و عاشورایی به این اهداف شوم خود نخواهند رسید. از مسئولان امنیتی انتظار می‌رود ضمن شناسایی و دستگیری عوامل پشت‌پرده این حادثه خونین آنان را به سزای اعمال پلیدشان برسانند و از مردم مؤمن استان سیستان و بلوچستان درخواست می‌شود با هوشیاری و حفظ وحدت جلوی هرگونه فتنه دشمنان را بگیرند.

باتلاق سیاست‌های غلط

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام‎ در پیامی که به مناسبت حادثه تروریستی چابهار صادر کرد، گفت: ملت‌های مسلمان جهان اعم از شیعه و سنی باید تنها امید استکبار جهانی را برای خارج شدن از باتلاق سیاست‌‏های غلط خود که ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی است، به یاس تبدیل کنند.هاشمی رفسنجانی در این پیام آورده است: امیدوارم با تلاش و قاطعیت بیشتر مقامات و نیروهای نظامی و امنیتی در منطقه ریشه این عوامل تروریستی در ‏داخل و خارج از کشور شناسایی و نابود شود.

ترمیم دیوار امنیتی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنایت تروریستی روز تاسوعای حسینی در چابهار بر ترمیم دیوار امنیتی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد. محسن رضایی طی پیامی درباره حادثه تروریستی چابهار تصریح کرد: جای تأسف است که قدرت‌های بین‌المللی صرفا به محکوم کردن این حادثه بسنده کرده و از دادن اطلاعات خود به ایران پرهیز می‌کنند. به‌راستی اگر اوباما مخالف اینگونه اقدامات است، اطلاعات دقیق و فراوانی که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از این گروه‌ها در اختیار دارند را به دولت ایران بدهد.

پیش از این نیز علاوه بر رهبر معظم انقلاب که پیامی را در محکومیت این حادثه تروریستی صادر فرمودند، روسای قوای سه‌گانه در پیام‌هایی حادثه تاسوعای چابهار را محکوم کرده بودند. مجمع تقریب مذاهب اسلامی، کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، خانواده‌های شهدای ترور کشور، اتحادیه جهانی آشوریان، حزب موتلفه اسلامی و نهادها و ارگان‌های دیگر کشور با صدور بیانیه‌های جداگانه حادثه تروریستی عاشورا را محکوم کردند.

تعداد شهدای چابهار به 37 رسید

با شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی چابهار، تعداد شهدای این حادثه به 37 شهید رسید. درپی جنایت تروریستی چابهار در صبح روز چهارشنبه هفته گذشته که باقیمانده گروهک ریگی مسئولیت آن را بر عهده گرفت، جمعی از عزاداران حسینی شهید و ده‌ها نفر مجروح شدند.

کد خبر 123436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز