همشهری آنلاین: روزنامه نیوز چاپ پاکستان نوشت:دستگیری ریگی هم‌زمان با دیدار روسای‌جمهوری ایران و پاکستان در نشست اکو،اتفاق افتاد. الشرق الاوسط خبردستگیری عبدالرئوف ریگی در مرز ایران و پاکستان بعد از ردیابی گفت‌وگوی تلفنی وی با این روزنامه را رد کرد.

روزنامه «الشرق الاوسط» امروز ـ‌شنبه‌ـ‌ خبر دستگیری رهبر جدید گروه «جندالله» در پاکستان را رد کرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه «الشرق الاوسط» برخی گزارش‌ها مبنی بر این‌که «عبدالرئوف ریگی» در مرز ایران و پاکستان و بعد از ردیابی گفت‌وگوی تلفنی وی با این روزنامه دستگیر شده است را رد کرد.

این روزنامه با انتشار بیانیه‌ای از گروه تروریستی جندالله نوشت که عبدالرئوف ریگی، جانشین «عبدالمالک ریگی»،‌در سلامتی کامل به‌سر می‌برد و رسانه‌‌های خبری برای خدشه وارد کردن به روحیات اعضای جندالله اقدام به انتشار این خبر کردند.

از سوی دیگر ، روزنامه «نیوز» پاکستان نیز امروز به نقل از منابع آگاه امنیتی اسلام‌آباد اعلام کرده بود که تلفن بی‌سیم عبدالرئوف ریگی در حالی که در حال گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» بود، ردیابی شده و طی 24 ساعت بعد در جریان عملیات کماندویی دستگیر شده است.

بنا بر این گزارش، تلاش مقام‌های پاکستان برای دستگیری ریگی به‌ویژه بعد از حملات انتحاری تروریستی چابهار که در آن 40 تن شهید شدند، تشدید شده است.

در ادامه گزارش روزنامه «نیوز» پاکستان آمده است که دستگیری ریگی هم‌زمان با دیدار روسای‌جمهوری ایران و پاکستان در نشست اکو که در استانبول برگزار شده بود، اتفاق افتاد و ریگی بلافاصله بعد از بازجویی توسط مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان به ایرن تحویل داده می‌شود.

عبدالروئوف ریگی، بعد از دستگیری و اعدام برادرش «عبدالمالک ریگی» در ایران، به‌عنوان سرکرده جدید این گروه تروریستی فعالیت می‌کرد.

عبدالمالک ریگی ماه فوریه گذشته زمانی از دبی عازم قرقیزستان بود، توسط نیروهای ایرانی دستگیر شد

کد خبر 123999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز