چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کارگردان اپرای عروسکی "عاشورا" با اشاره به استقبال مخاطبان و تماشاگران از اجرای مجدد این اپرای عروسکی در تالار فردوسی معتقد است اجرای اپرای عروسکی "عاشورا" در ایام ماه محرم شمار تماشاگران تئاتر و تئاتر عروسکی را بیشتر می‌کند.

gharibpour

بهروز غریب ‌پور درباره اجرای مجدد اپرای عروسکی "عاشورا" و استقبال مخاطبان از آن به خبرنگار مهر گفت: استقبال مخاطبان از اجرای این اپرای عروسکی بسیار قابل توجه است زیرا خیلی از مخاطبان و علاقهمندان به تئاتر پیش از این هم اپرای عروسکی "عاشورا" را دیده‌اند یا DVD آن را تماشا کرده‌اند. استقبالی که طی چهار اجرای اولیه اپرای عروسکی "عاشورا" از 21 تا 24 آذرماه شده است فوق‌العاده ارزشمند است.

سرپرست گروه تئاتر "آران" یادآور شد: علیرغم تبلیغ اندک برای اپراهای عروسکی و تئاتر عروسکی در ایران و آشنایی کم مردم با اینگونه هنری، ترکیب تماشاگران طی چند شب گذشته فوق‌العاده متفاوت بود. طی چهار اجرای گذشته تماشاگرانی به تماشای اپرای "عاشورا" نشستند که یا تا به حال تئاتر ندیده بودند یا به تماشای تئاتر عروسکی نیامده بودند. این امر نشان دهنده آن است که با اجرای اپرای عروسکی "عاشورا" بر شمار تماشاگران تئاتر افزوده می‌شود.

غریب‌پور بازتاب تماشاگران و مخاطبان اپرای عروسکی "عاشورا" را به گونه‌ای دانست که نشانگر برقراری ارتباط آنها با این اثر عروسکی است و اینکه اپرای عروسکی "عاشورا" در امتداد باورهای مخاطبان است و تنها به نحوه‌ای متفاوت ارائه می‌شود.

این کارگردان برجسته اپراهای عروسکی با اشاره به حضور وزیر مختار کشور ایتالیا و خانواده‌اش در یکی از اجراهای اپرای عروسکی "عاشورا" تصریح کرد: هنوز هیچکدام از مقامات و مسئولین داخلی به تماشای اپرای عروسکی "عاشورا" ننشسته‌اند. گویا مدیران در انبوه مشغلات کاری خود هنوز فرصتی برای حضور در مراسم و فعالیتهای مرتبط با واقعه عاشورا را ندارند.

اپرای عروسکی "عاشورا" تا 12 دی‌ماه ساعت 19 در تالار فردوسی بنیاد فرهنگی هنری رودکی اجرا می‌شود.

کد خبر 123265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز