همشهری آنلاین: سخنگوی دستگاه سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تغییر وزیر امورخارجه بیان داشت: در مسئولیت‌های اجرایی، تغییر و تحول جزء طبیعت کار است و وزارت خارجه با اقتدار سیاست های کلان کشور را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امورخارجه پیش از ظهر امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سئوالی در خصوص تغییر ناگهانی منوچهر متکی درشرایطی که وی در ماموریت بسر می برد و در رابطه با نحوه تغییر وی تصریح کرد: اصولا در مسئولیت‌های اجرایی تغییر و تحول جزء طبیعت کار است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولان مسئولیت را فرصتی برای خدمتگذاری می‌دانند.

وی افزود: مسئولان نظام جمهوری اسلامی تا زمانی که مسئولیت برعهده دارند برای انجام آن مسئولیت ها به صورت خستگی ناپذیر تلاش می‌کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه یادآور شد: آقای متکی در طول سالهایی که در وزارت امورخارجه فعالیت داشت و چه در زمان حدود 5 سال که مسئولیت وزارت خارجه را داشت به صورت خستگی ناپذیر برای اهداف سیاست خارجی تلاش کرد و ایشان در هر جایی که مسئولیت داشته باشند منشاء اثرات مثبت هستند.

وی با اشاره به انتصاب علی اکبر صالحی به عنوان سرپرست وزارت خارجه تصریح کرد: آقای صالحی فردی اندیشمند ، فرهیخته ، متدین و آشنا با اصول دیپلماتیک و چهره‌ای مورد احترام است که مسئولیت سرپرستی وزارت خارجه را برعهده گرفته است.

مهمانپرست تاکید کرد: بحث های سیاست خارجی به صورت کلان تعریف شده و شناخته شده و سیاست‌های کلان سیاست خارجی همچنان در دستور کار دستگاه سیاست خارجی است و سیاست خارجه با اقتدار کامل این سیاست ها را دنبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص تغییر متکی گفت: این موضوع در گذشته نیز مطرح شده بود

کد خبر 123229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز