همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه کشورمان با احضار کاردار سوئیس در تهران اعتراض خود را نسبت به رفتار غیر انسانی و نامناسب آمریکا با یک زندانی ایرانی به نام خانم شهرزاد میرقلی خان به وی ابلاغ کرد.

وزارت امور خارجه

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس اداره امور اجتماعی وزارت امور خارجه در دیدار با کاردار سوئیس ضمن اعتراض به سوء رفتار با این تبعه کشورمان، خواستار توضیح دولت آمریکا پیرامون اخبار مربوط به عدم برخورداری وی از امکانات اولیه درمانی، بهداشتی و نیز تهدید جانی وی در زندان گردید.

وی با بیان این که خانواده خانم میرقلی خان شدیداً نگران سلامتی وی هستند، گفت: وی در زندان تهدید جانی شده است و از نبود امکانات درمانی و بهداشتی مناسب رنج می برد، زندانبانان از دسترسی وی به تلفن و تماس با خانواده اش ممانعت کرده اند و به اعتراض او پاسخ نمی دهند.

این مقام وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به نوع رفتار جمهوری اسلامی ایران با زندانیان خارجی در ایران تاکید کرد انتظار می رود مقامات آمریکایی همانطور که در فضای تبلیغاتی و رسانه ای خود را پرچم دار دفاع از حقوق بشر معرفی می‌کنند در عمل نیز به این شعارها پایبند باشند ومطابق با ادعاهایشان رفتار نمایند.

وی گفت: رفتار غیر انسانی با زندانیان یک مشکل ریشه دار در آمریکاست و مقامات آمریکایی اصولاً امکان ملاقات با اتباع ایرانی زندانی در آن کشور را فراهم نمی کنند و به این دلیل خانواده‌ها و دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در آمریکا حتی قادر به دیدار با اتباع زندانی کشورمان نیستند.

کاردار سوئیس در این دیدار ابراز امیدواری کرد پاسخ مناسب از طرف مقابل دریافت و موارد نگرانی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با دسترسی و ملاقات زندانیان با خانواده هایشان برطرف گردد.

وی تاکید کرد مراتب ناخرسندی و اعتراض مطرح شده به ویژه راجع به خانم شهرزاد میرقلی خان را به واشنگتن منتقل خواهد کرد.

کد خبر 124863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز