همشهری آنلاین: محمدباقر قالیباف در حاشیه برگزاری همایش ملی نظارت همگانی با اشاره به نقش شهرداری در بحث نظارت گفت: شهرداری سازمانی است که سرویس‌های عمومی به شهروندان ارائه می‌دهد و مردم شهر هستند که این هزینه را تامین می‌کنند.

قالیباف

وی افزود: بر اساس باورهای دینی و همچنین اصل هشتم قانون اساسی باید بستر نظارت همگانی را در شهرداری فراهم کنیم تا مردم بتوانند بر عملکرد ما نظارت مستقیم داشته باشند و نقاط قوت و ضعف و همچنین اگر پیشنهاد یا تشکری نیز دارند به مجموعه ما اعلام کنند، در واقع ما به دنبال شهروند مسئول و مدیر پاسخگو هستیم .

دکتر قالیباف خاطر نشان کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که مردم بیش از 70 درصد از اقدامات شهرداری رضایت دارند ، روزی مردم 137 را نمی‌شناختند اما امروز بیش از 4 هزار نفر در روز با این سامانه تماس می‌گیرند و یا روزانه به طور متوسط 1500 نفربا 1888 در تماس هستند و این را وظیفه خود می‌دانیم. چنانکه در دورانی که در نیروی انتظامی بودیم نیز بستر 110 فراهم شد و امروز نیز در شهرداری 137 و 1888 ایجاد شده است .

شهردار تهران تصریح کرد : این نشان می‌دهد که مدیران در این زمینه پاسخگو هستند و این بدان معنا نیست که با مردم رو در رو سخن نگوییم ، به طور هفتگی روزهای دوشنبه مدیران شهرداری با مردم در ارتباط هستند و بازدیدهای هفتگی از محلات نیز به قوت خود باقی است ، اما با سیستم کار کردن موجب می‌شود همه مردم به صورت عادلانه بتوانند هم به خدمات و هم به اطلاعات دسترسی داشته باشند که این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و از سال گذشته با کمک اندیشمندان تصمیم گرفته شد تا سمیناری در حوزه توسعه ادبیات این موضوع برگزار شود که در نهایت امروز شاهد تنظیم هفت جلد کتاب در این زمینه هستیم .

وی افزود : امیدواریم در حوزه عقل نظری و عقل ابزاری نیز بتوانیم این روند را توسعه دهیم ، چرا که این کار یک سنت حسنه و از مصداق‌های امر به معروف و نهی از منکر است .

شهردار تهران خاطر نشان کرد: با نظارت همگانی در شهرداری شاهد هستیم که سهم شکایات کاهش و سیر نزولی داشته است و انتقادات افزایش یافته و ملاقات‌های هفتگی با مدیران رضایتمندی را افزایش داده است و من را به عنوان مدیر شهر در جریان کامل اتفاقات سطح شهر قرار می‌دهد.

وی افزود : زمانی که 23 هزار ناظر دائم افتخاری در شهر داریم به عبارتی آنها چشمان ما هستند و مردم نیز از محلات مختلف به ما گزارش می‌دهند که این کار قدرت مدیریت ما را برای نظارت افزایش می‌دهد و با این روند طبیعی است که در نهایت، رضایتمندی شهروندان نیز بیشتر می‌شود .

به گزارش تهران سما، دکتر قالیباف در ادامه در مورد قرارداد خارجی برای ساخت مجموعه تهران سرای قرآن گفت: این مجموعه دارای 7 تالار است که جنبه موزه قرآنی دارد و بخشی در مورد پژوهش و قرآن و بحث‌های آموزشی است، به این معنا که حوزه‌های قرآنی از بخش اطلاع رسانی و خبرگزاریها گرفته تا حوزه قرائت و تفسیر قران و در ابعاد مختلف می‌توانند از این مجموعه در تپه‌ها ی عباس آباد به صورت متمرکز استفاده کنند .

وی با بیان این که این مجموعه یکی از زیباترین کارهای معماری ایرانی و اسلامی است، افزود: من دیروز در جلسه شورای شهر نبودم، اما حتما برای ساخت و طراحی این مجموعه یک مناقصه بین‌المللی برگزار کردیم و با توجه به این که این موضوع موضوعی قرآنی است به این نکته توجه داشتیم که معمارها حتما مسلمان باشند و ایرانی بودن آنها برای ما اولویت دارد.

دکتر قالیباف خاطر نشان کرد: از همه اندیشمندان ایرانی ومسلمان برای این کاردعوت می‌کنیم و فرقی نمی‌کند که داخل یا خارج از کشور باشند، به هر حال یک معماری ماندگار برای این مجموعه می‌خواهیم و و قتی کاری به مناقصه گذاشته می‌شود شرح خدمات دارد و مشخص است که چه نوع معماری قرار است اجرا شود و کسانی که در آن شرکت می‌کنند حتما باید این صلاحیت را داشته باشند و فکر می‌کنم کسی که قرار است طراحی آن را انجام دهد حتما صلاحیت آن را داشته است .

کد خبر 123134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز